fallback

Оправдано ли е монтирането на АГУ на колата и за колко време се изплаща?

Финасовата страна на нещата зависи основно от пробега на автомобила

Отговорът на този въпрос е добре известен за опитните водачи на моторни превозни средства, но не са малко и онези, които се чудят удачно ли е да монтират газова уредба и за колко време ще им се изплати тя.

Първото, което трябва да знаете е приблизително колко километра изминавате с автомобила на годишна база. Ако пробегът е под 5 000 километра, то от финансовата страна на нещата, монтирането на АГУ не е оправдано.

Ако бензиновата ви кола харчи повече от 10 литра на 100 километра и изминавате разстояние от над 10 000 километра на година, то монтирането на АГУ е препоръчително от гледна точка на икономия.

При положение, че изминавате над 20 000 километра годишно, при цена на бензина 2.30 - 2.40 лв. и тази на пропан-бутана, която е приблизително наполовина, елементарни сметки показват, че дори и по скъпа АГУ ще се изплати за една година.

А е добре известно, че колите с АГУ са доста по-екологични от тези, движещи се на бензин. Освен, че ще се движите по-евтино и по-екологично, АГУ-то си има и своите недостатъци. Основният е свързан с качествен монтаж, който у нас се извършва на много малко места.

Допитайте се до специалист, за да разберете дали вашият двигател е подходящ за монтиране на АГУ. При някои мотори могат да се получат повреди, свързани с дюзите, с бензиновата помпа и др. Като цяло обаче, изминавате ли повече километри, придвижването на газ излиза доста по-изгодно.

fallback
  • #19
    обективен ( преди 2 години )
    Даже и по-нова кола да си взел (с нисък разход)има смисъл да се газифицира при разликата между цената на газ и бензин ако не за една година то за две се изплаща инвестицията в АГУ. А човек кара една кола поне 5-6години.
  • #18
    ТНТ ( преди 2 години )
    Сметките ви са горе долу като сто коча 200.. ъди, но ако има един тек та.. ак усилията ви отиват напразно като при констипация.
  • #17
    Фастер ( преди 2 години )
    5 на 100 разход бензи или дизел,само на заводска документация!Под 6 на 100 с наши горива,почти няма!Газта си и газ ,доста по -евтинко и ако обслужваш правилно ,всичко е песен ,стига да не си марда!
  • #16
    .... ( преди 2 години )
    Обяснявате за проблеми на газови бутилки,преди 20 години! Проблеми със бензинова помпа няма, защото по новите газови бутилки,от поне 10 години,си запалват на бензин,и да не искаш. Не съм виждал кола с проблем във бензинови дюзи. Най-лошото нещо е скапаната газ, която се предлага във България,и трябва да обслужваш два пъти повече.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако бензинът стане 10 лева, а газта - 5 лева, ще е безусловно оправдано да си сложиш АГУ.
  • #14
    Кимоното ( преди 2 години )
    Дали е оправдано си зависи от всеки човек индивидуално. И по сто километра да карам на година ако ми е по хубаво с газова дори за десет хиляди лева значи е оправдано и няма значение кой какво мисли.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    При новите коли с разход 5/100 градско са излишни разправии, особено ако не прехвърлиш 10-15хил годишно
  • #12
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    В този сайт определено има статии които са пуснати с единствената идея да се генерира трафик. Самата статия не съдържа никаква полезна информация. От време на време се пускат такива теми като: бензин срещу дизел, летни/зимни гуми, кои коли се чупят, кои не, за и против Тесла и т.н. А ние цъкаме ли цъкаме с надеждата да прочетем нещо интересно.
  • #11
    Xxl ( преди 2 години )
    Някой знае ли, слагат ли вода в газта??? Двигателят работи като с пароинжектор...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен че започват от 2000лв при директното впръскване всеки 4-ти цикъл на впръскване се впръсква бензин. И далаверата в идеални условия от около 45-50% пада на около 30-35%.
fallback
Последни