fallback

Ново проучване: Електромобилът е много по-евтин за обслужване

През първата година разходите по кола с ДВГ са по-малки, но след това нещата се променят

Ново изследване на компанията за анализи и проучвания We Predict показва, че поддържането на електрическо превозно средство през първата година след закупуването му излиза по-скъпо в сравнение с автомобили с двигател с вътрешно горене, но в дългосрочен план нещата се променят.

Според данните, собствениците на електромобили в САЩ харчат средно 123 долара за разходи през първите 3 месеца и 306 долара за цялата година, докато разходите на притежател на ново превозно средство с конвенционален двигател са съответно 53 и 189 долара. С течение на времето обаче колите на ток стават по-евтини, като за първите 36 месеца разходите по тях са средно 514 долара, докато за автомобил с ДВГ те са 749 долара.

Проучването на We Predict твърди, че разликата се дължи главно на по-ниските разходи за поддръжка, тъй като собствениците на коли на ток харчат само 77 долара през първите 3 години. За сравнение, сумата при конвенционален модел е 228 долара.

Изследването на компанията включва данни за повече от 13 млн превозни средства от общо 400 модела, като резултатите се базират на 65 млн поръчки за обслужване и ремонти. Разходите за резерви масти за 7,7 млрд, а за труд – 9,5 млрд. В тази сума са включени поддръжка, непланирани ремонти, гаранция, сервизни акции, диагностика, актуализация на софтуера и фабрично инсталиране на опции.

„Данните показват, че разходите за поддръжка са по-ниски и поддръжката на електрически двигател в средносрочен и дългосрочен план е значително по-евтина от тази на автомобилите с ДВГ, чиито ремонти са по-скъпи“, обясни главният изпълнителен директор на We Predict Джеймс Дейвис пред Auto News.

Проучването също така показва, че разходите за поддръжка на превозните средства се увеличават. В него се казва, че производителите обикновено взимат 731 долара за поддръжка през първите три години за превозни средства от моделна година 2018, което е 11% скок в сравнение с моделите от 2016 година Също така беше разкрито, че разходите за ремонт са се увеличили с 4%, разходите за поддръжка са скочили с 11%, а кампаниите за обслужване са се увеличили с 35%.

„Средната цена на труда за електромобил може да бъде два или три пъти по-висока от тази на автомобил с ДВГ в момента, защото отнема повече време, за да се разбере какъв е проблемът и след това повече време за решаването му. С течение на времето обаче сервизите и механиците ще се научат как да се справят с повечето проблеми и тези разходи ще намалеят значително", добави Дейвис.

fallback
  • #8
    Милко Калайджиев ( преди 3 години )
    "Я елате пиленца при батко....")))))
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Имайте предвид, че разходите в сервизите в САЩ са в пъти по-високи от това което вземат в нашите сервизи. В Германия шофьорите дори не знаят от къде се налива течност за чистачки и си заплащат за това на бензиностанциите, където им я наливат. Друга тема е че бензина в САЩ е три пъти по-евтино от този в България, това са едни други разходи, които електрическа кола би намалила значително у нас и не чак толкова в САЩ, всичко е въпрос на гледна точка.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    безкрайно много пъти ви се обясни за разликите в КПД-то и движещите части, но кел файда, вярвайте си, че земята е плоска и вселената се върти около нея, ваша си работа
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз харча по-малко за моята бензика астматичка автоматик, досега за 3 години толкова колкото пари съм дал колкото този е дал за една година. Освен това ако се срещнем на магистралата и се гоним, той ще трябва да спре след 100 километра за 1 час почивка.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Смях в залата- преди време влизах в сайта на Тесла и имаш програмирано сервизно обслужване и беше доста над споменатите 77кинта
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми на кола която има 3 пъти по-малко части от стандартно ДВГ, какво очаквахте. Хора, които са по-навътре в електичеството ще се научат и да сглобяват батерии от елементи за в бъдеще. Със сигурност е в пъти по-лесно от това да правиш основен ремонт на двигател.
  • #2
    112 ( преди 3 години )
    Днес ми излизате със статия че е по-евтино, утре с друга че е по-скъпо. Харесвам електричките но до като не си изчистят проблемите не им се доверявам.
  • #1
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Добро утро.....
fallback
Последни