fallback

Ново проучване: Електромобилът е много по-евтин за обслужване

През първата година разходите по кола с ДВГ са по-малки, но след това нещата се променят

Ново изследване на компанията за анализи и проучвания We Predict показва, че поддържането на електрическо превозно средство през първата година след закупуването му излиза по-скъпо в сравнение с автомобили с двигател с вътрешно горене, но в дългосрочен план нещата се променят.

Според данните, собствениците на електромобили в САЩ харчат средно 123 долара за разходи през първите 3 месеца и 306 долара за цялата година, докато разходите на притежател на ново превозно средство с конвенционален двигател са съответно 53 и 189 долара. С течение на времето обаче колите на ток стават по-евтини, като за първите 36 месеца разходите по тях са средно 514 долара, докато за автомобил с ДВГ те са 749 долара.

Проучването на We Predict твърди, че разликата се дължи главно на по-ниските разходи за поддръжка, тъй като собствениците на коли на ток харчат само 77 долара през първите 3 години. За сравнение, сумата при конвенционален модел е 228 долара.

Изследването на компанията включва данни за повече от 13 млн превозни средства от общо 400 модела, като резултатите се базират на 65 млн поръчки за обслужване и ремонти. Разходите за резерви масти за 7,7 млрд, а за труд – 9,5 млрд. В тази сума са включени поддръжка, непланирани ремонти, гаранция, сервизни акции, диагностика, актуализация на софтуера и фабрично инсталиране на опции.

„Данните показват, че разходите за поддръжка са по-ниски и поддръжката на електрически двигател в средносрочен и дългосрочен план е значително по-евтина от тази на автомобилите с ДВГ, чиито ремонти са по-скъпи“, обясни главният изпълнителен директор на We Predict Джеймс Дейвис пред Auto News.

Проучването също така показва, че разходите за поддръжка на превозните средства се увеличават. В него се казва, че производителите обикновено взимат 731 долара за поддръжка през първите три години за превозни средства от моделна година 2018, което е 11% скок в сравнение с моделите от 2016 година Също така беше разкрито, че разходите за ремонт са се увеличили с 4%, разходите за поддръжка са скочили с 11%, а кампаниите за обслужване са се увеличили с 35%.

„Средната цена на труда за електромобил може да бъде два или три пъти по-висока от тази на автомобил с ДВГ в момента, защото отнема повече време, за да се разбере какъв е проблемът и след това повече време за решаването му. С течение на времето обаче сервизите и механиците ще се научат как да се справят с повечето проблеми и тези разходи ще намалеят значително", добави Дейвис.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    виждали сте германия на живо, колкото сте виждали и електричка на живо; а колко ще спестите си е ваша работа; куцо и сакато станаха академици по всичкология, но това не ви е футбол или политика, разбирачите
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    мъск доказа, че е визионер и с тесла, и със спейсекс, а вие още чакате сащ да фалира, кво да ви кажа, много сте зле
  • #16
    Dido ( преди 3 години )
    Do 8 - в Германия няма кой да ти налее гориво в резервоара на бензиностанция, камоли някой да ти вдига капака и да ти налива течност за чистачки! Персонала е един касиер и толкова! Да не говорим, че на все повече колонки вече има вградени терминали за картово плащен и даже не отиваш на каса!Обяснявай ми още как е в Германия, където аз живея!!!! Аман от "спецове" които дрънкат на изуст!!
  • #15
    До 14 ( преди 3 години )
    Пазарната капитализация може да се срине за един ден с 90% при авария в завод, няколко катастрофи в кратък период причинени от фабричен дефект и т.н. И едни японци бяха най-най в производството на въздушни възглавници ама за 3 месеца приключиха глокса!Пазарната капитализация няма нищо общо с качествата на колите на тесла,а в повечето случаи е породена от спеколации!А Мъск се доказа последните години като един от най-големите спекуланти и на борсата и при крипто валутите!
  • #14
    Dido ( преди 3 години )
    Умишлено няма да споменавам марки. Колата ми вече е на 2 години, купих я от представителство на марката на 12 000км и 7 месеца на цена 25 000 Евро, като нова цената е 32 000лв.С удължена гаранция 8 години или 200 000км,обслужване в периода на гаранция 200 Евро всяка година с включени всички консумативи. На година изминавам 12-15 000км. Ел. автомобил същия клас струва 45-50 000 Евро. Хайде обяснете ми как за 7 години електричката ще ми спести повече от 20 000 евро от гориво, данъци и обслужване?!
  • #13
    До долните двама ( преди 3 години )
    Веднага се хванахте за марката и почнахте да подскачате! Приемете, че може и да съм я объркал! Идеята ми беше друга, и ако не сте я схванали, жалко! Нима електрическите бръмбазъци не са на тази цена, че и отгоре, която посочих? Ами купувайте си електрокари, защото излизало по- евтино! Да, ама сега. Не сте наясно, какво са ви подготвили. Със здраве!
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    как пък на никой не му хрумва, че тесла вече е с пазарна капитализация от над трилион долара, и е в клуба на епъл и майкрософт ... то бива да сте смотани, ама направо е ужас колко сте зле
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    шемета с 68-те бона, това е било хибрид може би, щото тойота продава електрички само в китай, ама откъде да го знаеш това, още сме на ниво да не бъркате в контактите
  • #10
    До 11 ( преди 3 години )
    Тъкмо и аз това щях да му пиша, че Тойота все още няма електрическа кола, къде ги е видял тия цени. Може би бърка някой хибрид с електрическа.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди две-три седмици се загледах в цените на малки нови коли в България. За тези с ДВГ бяха между 16-25 х. лева. В същото време някаква Тойотка със същите размери, не помня модела, но на електричка цената й беше 68 х. лв. Разлика от 45-50 х.лв. за същия размер и възможности. И за каква по-евтина поддръжка ми пишат тези. След десет години единият ще е изгубил 10 х.лв. от цената, а другия 50 х.лв. Смешни статии за наивници. Един ден механиците щели да се научат, ама до тогава, какъв смях ще пада!
fallback
Последни