Ново изследване на компанията за анализи и проучвания We Predict показва, че поддържането на електрическо превозно средство през първата година след закупуването му излиза по-скъпо в сравнение с автомобили с двигател с вътрешно горене, но в дългосрочен план нещата се променят.
Според данните, собствениците на електромобили в САЩ харчат средно 123 долара за разходи през първите 3 месеца и 306 долара за цялата година, докато разходите на притежател на ново превозно средство с конвенционален двигател са съответно 53 и 189 долара. С течение на времето обаче колите на ток стават по-евтини, като за първите 36 месеца разходите по тях са средно 514 долара, докато за автомобил с ДВГ те са 749 долара.
Проучването на We Predict твърди, че разликата се дължи главно на по-ниските разходи за поддръжка, тъй като собствениците на коли на ток харчат само 77 долара през първите 3 години. За сравнение, сумата при конвенционален модел е 228 долара.
Изследването на компанията включва данни за повече от 13 млн превозни средства от общо 400 модела, като резултатите се базират на 65 млн поръчки за обслужване и ремонти. Разходите за резерви масти за 7,7 млрд, а за труд – 9,5 млрд. В тази сума са включени поддръжка, непланирани ремонти, гаранция, сервизни акции, диагностика, актуализация на софтуера и фабрично инсталиране на опции.
„Данните показват, че разходите за поддръжка са по-ниски и поддръжката на електрически двигател в средносрочен и дългосрочен план е значително по-евтина от тази на автомобилите с ДВГ, чиито ремонти са по-скъпи“, обясни главният изпълнителен директор на We Predict Джеймс Дейвис пред Auto News.
Проучването също така показва, че разходите за поддръжка на превозните средства се увеличават. В него се казва, че производителите обикновено взимат 731 долара за поддръжка през първите три години за превозни средства от моделна година 2018, което е 11% скок в сравнение с моделите от 2016 година Също така беше разкрито, че разходите за ремонт са се увеличили с 4%, разходите за поддръжка са скочили с 11%, а кампаниите за обслужване са се увеличили с 35%.
„Средната цена на труда за електромобил може да бъде два или три пъти по-висока от тази на автомобил с ДВГ в момента, защото отнема повече време, за да се разбере какъв е проблемът и след това повече време за решаването му. С течение на времето обаче сервизите и механиците ще се научат как да се справят с повечето проблеми и тези разходи ще намалеят значително", добави Дейвис.