fallback

Ново проучване: Електромобилът е много по-евтин за обслужване

През първата година разходите по кола с ДВГ са по-малки, но след това нещата се променят

Ново изследване на компанията за анализи и проучвания We Predict показва, че поддържането на електрическо превозно средство през първата година след закупуването му излиза по-скъпо в сравнение с автомобили с двигател с вътрешно горене, но в дългосрочен план нещата се променят.

Според данните, собствениците на електромобили в САЩ харчат средно 123 долара за разходи през първите 3 месеца и 306 долара за цялата година, докато разходите на притежател на ново превозно средство с конвенционален двигател са съответно 53 и 189 долара. С течение на времето обаче колите на ток стават по-евтини, като за първите 36 месеца разходите по тях са средно 514 долара, докато за автомобил с ДВГ те са 749 долара.

Проучването на We Predict твърди, че разликата се дължи главно на по-ниските разходи за поддръжка, тъй като собствениците на коли на ток харчат само 77 долара през първите 3 години. За сравнение, сумата при конвенционален модел е 228 долара.

Изследването на компанията включва данни за повече от 13 млн превозни средства от общо 400 модела, като резултатите се базират на 65 млн поръчки за обслужване и ремонти. Разходите за резерви масти за 7,7 млрд, а за труд – 9,5 млрд. В тази сума са включени поддръжка, непланирани ремонти, гаранция, сервизни акции, диагностика, актуализация на софтуера и фабрично инсталиране на опции.

„Данните показват, че разходите за поддръжка са по-ниски и поддръжката на електрически двигател в средносрочен и дългосрочен план е значително по-евтина от тази на автомобилите с ДВГ, чиито ремонти са по-скъпи“, обясни главният изпълнителен директор на We Predict Джеймс Дейвис пред Auto News.

Проучването също така показва, че разходите за поддръжка на превозните средства се увеличават. В него се казва, че производителите обикновено взимат 731 долара за поддръжка през първите три години за превозни средства от моделна година 2018, което е 11% скок в сравнение с моделите от 2016 година Също така беше разкрито, че разходите за ремонт са се увеличили с 4%, разходите за поддръжка са скочили с 11%, а кампаниите за обслужване са се увеличили с 35%.

„Средната цена на труда за електромобил може да бъде два или три пъти по-висока от тази на автомобил с ДВГ в момента, защото отнема повече време, за да се разбере какъв е проблемът и след това повече време за решаването му. С течение на времето обаче сервизите и механиците ще се научат как да се справят с повечето проблеми и тези разходи ще намалеят значително", добави Дейвис.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е ясно на всяко хлапе. Но петролната мафия се опитва да убеди, че литър водка и е по-полезно от литър вода.
  • #27
    Sasho ( преди 3 години )
    Не знам за какви 10-15к евро ми говорите. В момента има няколко почти нови Kia e-soul с 64квч и 204кс за между 25-28к евро. Подобен голф 8 с над 204кс и подобна спецификации на същите км са даже по скъпи, не виждам ако човек купува кола за такива пари да купи ДВГ, и да дава 3х повече за текущи разходи
  • #26
    Sasho ( преди 3 години )
    Тия направо откриха Америка. Много ясно че като нямаш двигател на който му трябва масло, антифриз и какво ли не друго и го замениш с на практика вечен мотор с една движеща се част ще ти е по евтино за подръжка.
  • #25
    ПАВЕЛ Конър ( преди 3 години )
    А.. Здрасти!
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    не ми дреме за щетите на араби и руснаци, техен проблем си е
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо руските *** хвърлят толкова много усилия да ни убеждават да не си купуваме електрически автомобили!? Ние и да искаме - не можем да си ги позволим! Да убеждават западноевропейските потребители, а ние ще му мислим след 7-8 години , като станат масови в Горубляне и Дупница!
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    това е андрешковската логика на горубляне, няма смисъл дори да се говори защо не е така
  • #21
    До 21 ( преди 3 години )
    Приятелю, един автомобил струва толкова колкото си решил че ще платиш за него. Приеми, че някой дават повече от 15 хиляди евро повече отколкото струва твоя автомобил, дори без да си купуват електромобил. Най-вероятно автомобил от същата марка като твоята може да струва дори 30 000 евро повече. Тоест това дали си спестил 12000 евро като си си купил бензинов автомобил, не е точно така, освен ако не си тръгнал да си купуваш най-евтиния автомобил на пазара
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    шемет, не говорих на теб, може ли да си толкова зле, по-добре ти си мълчи
  • #19
    До 20 ( преди 3 години )
    Гроздето е кисело и твоята камбанарийка е най-висока нали! И в Германия живея и редовно тествам електрички! Миналата седмица карах новата Киа и ел модела на MG!Карал съм и всички модели на Тесла,защото представителството от където си купих моята кола продава и Тесла в Германия и Люксембург!След всички тестове съм си преценил,че бензин на този етап е по-изгодно!Когато ел.колите станат на цената на бензиновите,след 4-5 години,можем да говорим за изгода!При 15-20 000 Евро разлика си мълчете!!!
fallback
Последни