IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Внимание: Паяци в резервоара!

Това не е градски мит, а реален проблем, който засяга доста автомобили

Може и да звучи като шега или фалшива новина, но всъщност е истина – много шофьори се оплакват от проблеми със зареждане на автомобила си. Някои от тях са има проблеми с паяци и паяжини, като не става въпрос за за насекоми, открити на случаен принцип на борда, а за цяла колония, която се е настанила в резервоара.


паяци


Оказва се, че проблемът е по-сериозен, отколкото мнозина си го представят. За такива случаи съобщава агенция Reuters, която се позовава на шофьори, озовали се в това положение. За първия случай беше съобщено преди няколко години в интернет-форум на собственици на Volkswagen, като засегнатият автомобил беше от първото поколение на кросоувъра Tiguan.

По-късно още шофьори се оплакаха, че не могат да заредят колите си, тъй като в отдушника на резервоара се е образувала плътна мрежа. Сама по себе си цената на компонента е доста ниска – около 5 евро, но при подмяна и дезинфекция е необходимо да се премахнат някои компоненти на шасито. Ако автомобилът обаче е със задно предаване или със задвижване на четирите колела се налага и сваляне на част от диференциала. Понякога проблемът може да бъде разрешен само след използване на специален спрей.

Трябва също да се каже, че някои автомобили изглежда много харесват паяци. През 2014 година Mazda беше принудена да изтегли извънредно в сервизите си 42 000 автомобила, произведени между 2010 и 2012 година. Причината беше вид паяк, наречен Cheiracanthium punctorium, който изплиташе паяжина в канала на вентилационната система на резервоара, за да привлече мравки и други насекоми.

Паяжините биха могли да причинят запушване на канала и последващо повишаване на налягането в резервоара, което крие риск от пожар. За да прогони конкретния паякообразен, Mazda реши да инсталира специален клапан и софтуерна актуализация, която може да предотврати повишаването на налягането в резервоара.

През 2013 година в подобно положение се оказаха и Toyota, която трябваше да ремонтира 870 000 бройки от Camry (най-продавания седан на марката в САЩ) заради възможното наличие на паяци в каналите на климатика. Това би довело до образуване на конденз и късо съединение на контролния блок на въздушната възглавница.

Защо обаче паяците харесват колите? Изглежда има научна причина. Според различни проучвания, някои видове паяци са в състояние да разпознаят плячката си по миризма. По-специално, паякообразните са способни да „помиришат" различни видове въглеводороди. А какво съдържат въглеводородите? Разбира се, бензин и дизел. Ако не друго, тези, които притежават електрически автомобил, могат да бъдат спокойни.

Снимка: Motor1

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър ( преди 2 години )
    Голяма глупост е последното изречение.И буквално и не само.Ако редовно зареждам бензин до пълен резервоар, никакъв паяк не може да оживее.Пробвайте да сложите паяк в съд с бензин или нафта. Да видим дали ще оцелее.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз имам паяк в страничното огледало, почти всеки ден има паяжина до стъклото. Прахосмукачката не можа да издърпа гадината.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пешо , брат виж да се прекръстиш на Маргарит Бисеров , щот списванията ти са ред бисер, ред маргарит
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    аз да ви обадя ( преди 2 години )
    Единственото място с повече паяжини от резервоара на Мазда е на Шекерчо шутурата
  • #2
    45 rate up comment 0 rate down comment
    Гъбарко ( преди 2 години )
    При тази цена на бензина, доста резервоари ще хванат паяжина.
  • #1
    31 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    някои автомобили изглежда много харесват паяци. А какво съдържат въглеводородите? Разбира се, бензин и дизел.