Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Много хора подценяват умората и това им струва скъпо, когато тръгнат на път. Ако все пак нямате избор и се налага да потеглите спешно, изчакайте 5 минути. Прекарайте това време в седнало положение и в пълна тишина, без без да се разсейвате от телефона или музикалната система в автомобила.
Ако ви се спи на пътя, спрете на най-близкото безопасно място и се опитайте да подремнете за 15–20 минути. Това ще рестартира тялото и ще ви позволи да преминете (ако, разбира се, има спешна нужда от това) още някакво разстояние. Това е много по-добро решение от използването на енергийни напитки и силно кафе.