IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се ползва климатикът през зимата?

Тази система не само може да се включва при студено време, но и трябва

Една от най-сложните системи в автомобила – климатикът, е предназначен за охлаждане на въздуха в салона. През лятото нейното използване е нещо напълно в реда на нещата, но какво се случва през зимата?


климатик


Някои шофьори са на мнение, че в студените месеци климатикът само ще им навреди, докато други считат точно обратното. Кои са прави в случая? Експертите от Auto.Mail посочват две основни причини, поради които климатикът на автомобила задължително трябва да бъде включен.

Поддържане на работоспособност

Много хора забравят, че както всяка друга система в автомобила, климатикът също се нуждае от редовна поддръжка, както и от периодично допълване на хладилен агент. Всъщност, дори в работеща „запечатана“ система, фреонът постепенно ще се изпари през
фуги, малки пукнатини или остарели уплътнения.
Затова и при новите автомобили климатикът трябва да бъде зареждан поне веднъж на 2-3 години, докато при коли на повече от 5-6 години това трябва да става ежегодно. Освен това обаче, за да се поддържа в изправно състояние, системата трябва да се пуска веднъж или два пъти месечно, като се оставя да работи в продължение на няколко минути.

През това време хладилният агент, циркулиращ по магистралите, смазва триещите се части и уплътненията, които могат да изсъхнат. Най-добре е да включите климатика през зимата в топъл гараж или паркинг, тъй като компресорите, използвани в автомобилните климатични системи, работят при температури не по-ниски от −5° по Целзий, а други най-малко при +2 градуса.

Срещу запотяване на стъклата

През зимата стъклата се запотяват, когато температурата навън е близка до нулата, а в колата е влажно заради локви от обувките или мокри връхни дрехи. Това крие доста опасности по време на движение, а климатикът помага за решаване на проблема. Неговото пускане за няколко минути ще вкара сух въздух в салона, който бързо ще върне стъклата в „нормално“ състояние.

Факт е, че охладеният въздух, подаван в салона на автомобила, се пресушава. Това се дължи на факта, че по време на работа на климатика влагата кондензира в клетките на радиатора на изпарителя и след това излиза навън през дренажния канал. Именно това свойство на сухия студен въздух, активно абсорбиращ влагата, помага на шофьора на автомобила.


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Алексей ( преди 2 месеца )
    Прочети за variable displacement compressor и ела пиши пак как не може. Пускам компресора зимата и на -15С почва да *** хладко след около 1 мин, след около 2 мин *** вряло
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Читател ( преди 2 месеца )
    Как се ползва климатикЪТ през зимата? ... Приемете го като градивна критика.
  • #5
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Алексей ( преди 2 месеца )
    Има някой, които си мислят, че автомобилният климатик има фунция да топли въздуха, веднага с пускането на двигателя. Не, няма такава функция, освен ако не карате бентли или нещо в този клас. Климатикът в автомобилите с двг не доставя горещ, няма термопомпа, както е при електричките. Не се заблуждавайте, че както инвертора в хола ви и климатика в колата веднага ще духне топлина.
  • #4
    2 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това с климатика на студено и изпотяването на стъклата никога не ми е звучало разумно. Логично е предното стъкло да се топли, за да не кондензира върху него влага. Иначе има известна логика в изсушаването на въздуха в купето, ако има циркулация. Пробвал съм да пусна климатика на студено и да затворя клапата за въздух и ми се изпотяват всички стъкла, което означава, че климатикът не изсушава въздуха, защото не може да го прекара през себе си.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 2 месеца )
    Използвам бутон ***
  • #2
    14 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 2 месеца )
    И още нещо. Климатикът от към механична гледна точка е едно от най-простите устройства в автомобилът.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 2 месеца )
    Клетки, радиатор, изпарител, студен сух въздух.....манджа с грозде!