IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли 20-годишна кола е по-стабилна от Posche Taycan Cross Turismo?

Рекордьорът Citroen Xantia се пробва в Лосовия тест, но при новите условия (ВИДЕО)

Преди няколко дни ви показахме проблемите, които Posche Taycan Cross Turismo изпитва по време на Лосовия тест. Това изпитание се провежда от представители на две автомобилни издание – испанското KM77 и шведското Teknikens Värld, които публикуват видео в своите канали в YouTube.



На мнозина, вероятно, е направило печатление, че нови модели с висока производителност и отлична (поне на теория) маневреност се справят по-зле с теста в сравнение със стари автомобили със скромна техника и ниска мощност. Поглед към статистиката показва, че Ford Focus и Tesla Model 3 преминават през конусите с 83 км/ч (за покриване на теста са нужни 77 км/ч), докато Porsche 992 Carrera 4S прави същото само с 80 км/ч. Неговият роднина Macan и BMW M4 се справят с максимум 74 км/ч, а дори пъргавото Alpine A110 удари конусите със 75 км/ч.

Всъщност, този тест се провежда от много години, но придоби известност едва в края на миналия век, когато Mercedes-Benz A-Class се обърна на таван. Това стана през 1997 година по време на изпитание, организирано от Teknikens Värld. От Mercedes първонабално отрекоха да има проблем с компактния модел , но след това прибраха всички произведени бройки в сервизите и им сложиха ESP.



Много експерти твърдят, че Лосовия тест не е реалистичен, тъй като шофьорът не използва спирачките при опита си да избегне препятствието на пътя. Това означава проблеми за по-големите автомобили, тъй като те имат по-малко място за движение. В същото време на теста се провалиха и спортни модели като BMW M4, Porsche 911 и Alpine, които са сочени като примери за пъргавина и отлична управляемост.

Понякога самите производители създават трудности на своите модели. В Porsche, например, поставиха блокировка на предните колела на Macan, тъй като считат, че това е най-добрият начин за предотвратяване на обръщане при аварийна ситуация. Така се стигна до недозавиване, заради което кросоувърът не успя да вземе тестd. Електрическите SUV- Ford Mustang Mach-E и Skoda Enyaq, също се представиха зле, като оправданието беше, че те са прекалено тежки. В същото време обаче Tesla Model Y се справи далеч по-добре, така че явно нещата не опират само до тегло.


Citroen Xantia


По-интересно обаче е друго – защо нито един съвременен автомобил не може да повтори постижението на Citroën Xantia от 1999 година? Тогава френският модел преминава успешно Лосовия тест със скорост 85 кч/ч. Факт е, че използваната кола разполага с активно окачване, което ефективно елеминира накланянето на каросерията, но и това не обяснява как тя може да бъде по-стабилна от Porsche 911.

Това накара екипът на KM77 отново да провери Xantia , като за целта на полигона бяха докарани три бройки от модела. Те бяха изпробвани при новите условия на теста  - международен стандарт ISO 3888-2, който беше въведен наскоро. Това означава по-тесни ленти и по-малко разстояние между конусите в сравнение с условия от 1999 година. Съответно, Xantia няма никакви шансове да достигне рекорда си от 85 км/ч, но е интересно с какво скорост ще се движи?



След като се аклиматизира към новите условия, екипът на KM77 успя да прекара една от колите със скорост 73 км/ч. Това е далеч от Ford Focus, например, но пък не бива да се забравя, че става дума за автомобил, произведен преди повече от 20 години, който няма ESP. И същият този автомобил се представя почти на нивото на Alpine 110 и на Audi A3 40 TSI.

Как обаче се справя Xantia спрямо Porsche Taycan? Всъщност, френският модел е само с 1 км/ч по-бавен от Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S. А по-интересното в случая е, че от KM77 изкараха на трасето и една спортна версия на първото поколение на Mercedes-Benz A-Class – 210 Evolution. Тя е получила промените, които производителят направи след провала на оригиналния модел на Лосовия тест, но конкретно този автомобил е с пробег от 200 000 км и със стари гуми. Въпреки това, той постигна 75 км/ч, при това без да се обърне на покрив.


Видео: KM77

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Желяз _каменноff ( преди 3 години )
    Даже 25годишна кола е по-добра.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сложете някоя хонда от 90те и ще бъде ненадмината в тези тестове
  • #12
    3 rate up comment 12 rate down comment
    КОЛЧЕВ ( преди 3 години )
    Алфа ромео 156 Q4. Кросвагон. Изпълнява тая дисциплина с80/h.,на чист лед. Модел 2004.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Първо място за Model 3 и Focus с 83 км/ч
  • #10
    3 rate up comment 16 rate down comment
    патил ( преди 3 години )
    бе добре возеше ксантийката, докато на 60хил.км и излязоха сферите през предния капак ... френска му работа!
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Вальо ( преди 3 години )
    Да,от номер 7 можете да придобиете представа колко е имал Xantia :D Сферите новите са по 60-70 кинта от всеки магазин за авточасти. Отделно,ако си наистина толкова еФтин човек,можеш да я дадеш да я напълнят за 20 кинта и да караш още 2-3 години. Ама нейсе,чул от някоя баба някъде си нещо. ***.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да бре, ремонтираха се. Само кофти беше да се пробие маркуче за 2 лв някъде напът.
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Сферите се ремонтираха и нямаше драми с тях.
  • #6
    11 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Имал съм Xantia преди години. Тея коли може да са стабилни като са нови но като изпуснат хидравличните сфери и стават изключително опасни. На една стара кола която струва 1000лв няма как да и купиш нови сфери за няколко хиляди, ако въобще се произвеждат вече.
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Лосовият тест е ценен основно с това, че се прави при стандартизирани (по някои компоненти) условия и среда от професионални водачи. Въпреки всичките условности и явни кусури той ни казва определени важни неща. Не е нужно да влизаме в хипотеза за реакцията на обикновен водач. Нека сме честни - без специална подготовка и умения, всеки (99%) нормален водач задължително ще ползва здраво спирачките и в допълнение ще извърши разни други неща, които се дефинират от конкретика и субективен фактор.