fallback

И УАЗ ще електрифицира напълно гамата си

Руснаците ще разчитат на помощ от чешка фирма

През лятото чешката компания MV Motors представи изцяло електрическа конверсия на УАЗ Hunter, наречена Spartan EV. Специалистите успяха да направят руския всъдеход екологичен, но запазиха двойното задвижване и оф-роуд способностите му. И това очевидно е допаднало на автомобилния производител, който сега има амбициите да електрифицира цялата си гама.

За сериозното решение обяви главният конструктор на УАЗ Олег Крупен, по време на научен форума. В доклада си за стратегията за развитие на марката, Крупин заявява, че бъдещето на уляновския завод ще бъде свързано с електромобилите. В основата на бъдещите модели е планирано да лежи именно технологията на чешката компания MVM и електрическия Hunter.

И макар чешката екологична версия все още да не е пусната в серийно производство и тестове тепърва да предстоят, руският производител е харесал много концепцията, като дори е организирал тестове за специализирани медии. И възнамерява да започне електрификацията на гамата си с 4 отделни етапа, като според Олег Крупин в момента компанията е на първия от тях.

В рамките на стратегията, от УАЗ ще проведат изпитания на Spartan EV и ще оценят комерсиалната му ефективност. Компанията ще конструира прототипи и ще се постарае да стори това с компоненти руско производство, стига това да е възможно. Самата технология на MV Motors, ако се окаже удачна, ще бъде адаптирана и за другите автомобили на руснаците - всъдехода Patriot и лекотоварния Profi.

Любопитното е, че в плановете за електрификация (поне за момента) не е включен високопроходимият миниван "Буханка". От УАЗ не споделят и за лансирането на нови модели, което ще рече, че компанията явно планира да съхрани настоящата си гама без съществени изменения. Колко време ще отнеме целия процес и какви ще са източниците на финансиране също не е ясно.

В рамките на доклада на Крупин, стана дума и за съдбата на представения през 2018 година хибриден УАЗ Профи, създаден в сътрудничество с института НАМИ. Според официалната информация, машината няма да стъпи на поточните линии, тъй като проектът "няма икономическа целесъобразност".

fallback
  • #6
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    Тези са толкова назад, че с малко късмет ще прескочат първия етап на развитието на ел. Технологиите и направо ще пуснат модел с пробег от 1000 км благодарение на новите батерии на базата на течен графен в твърдо състояние.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    много търсени ще са в сибир и необятната руска шир.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    1 и 2, аз мислия че са на хранилка към ФВ по-скоро ;-). Че в повечето време статиите са за ФВ.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Нещо не сме разбрали - сигурно имат намерение да изградят нов трафопост на фабриката си и те това наричат "електрификация"!
  • #2
    Киро ( преди 3 години )
    Да плачеш ли, да се смееш ли...А колегата от коментар 1 е прав.Другият спонсор е НеуДачия.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Започвам да се чудя дали не сте спонсорирани от Путин...
fallback
Последни