fallback

Главният учен на Toyota: Електромобилите не са за всички

Хибридите също са решение на проблема с вредните емисии, категоричен е Джил Прат

Много хора са запалени по проблемите с климатичните промени, но това не означава, че всеки трябва да кара електрическо превозно средство като средство за борбата с тях. Това заяви пред агенция Reuters шефът на отдела за научни изследвания и разработки в Toyota Motor Corp - Джил Прат.

Думите му подкрепиха изявленията на президента на компанията Акио Тойода, както и на други ръководителите на японския производител, които признават, че електромобилите ще играят все по-важна роля на за намаляване на вредните емисии, но призовават и за търсене на други решения на проблема. Сред тях са хибридите и автомобилите с водородни горивни клетки.

По време на конференцията Events Automotive Summit в четвъртък Прат заяви, че в Toyota вярват в „разнообразието от задвижващи системи“, които могат да предложат на клиентите най-различни варианти за намаляване на CO2.

„Не е наша задача да предвиждаме кое решение е най -доброто или да кажем, че само това ще работи. Усилията на правителствата, включително и стимулите, които отпускат, трябва да бъдат насочени към намаляване на вредните емисии, а не към избора на технология, която е най-подходящия за тези цели", каза още главният учен на Toyota.

Според Прат, забраната на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и най-вече на хибридите (област, в която Toyota има водеща роля), няма да реши проблемите с вредните емисии. Затова и от японската компания продължават да изтъкват предимствата на хибридните превозни средства, които предлагат вече повече от 20 години.

Снимки: Toyota

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Все едно е много трудно да създадеш електромобил с чужди батерии, та Тойота били изостанали технологично. Цялата авто индустрия (освен Тесла) го направиха заради натиска и заради имиджа на еко ангажирани (все едно им пука особено много). Работата е там че на нефтените магнати им свършва златната кокошка и искат да се наместят в други сектори на енергетика за да смучат от парите народни и гриин-уошват населението да им играе по свирката. Кога наистина тока ще стане екологично чист е друга тема
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Човека е прав, но с терористи не може да се спори. А по-лоши терористи от изоставените от еволюцията зелени крeтeни и електричари няма!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав е човека че не са за всеки, понеже са доста скъпи електричките все още. От друга страна те се карат толкова лесно, дори и без автопилот, като на малко дете играчка и на практика са за всеки :)
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Колко е лесно да се поляризира човека. Що трябва да гледате само черно и бяло? Има страшно много популизъм по темата екология. Не виждате ли че е насочена само към CO2 темата, все едно други форми на замърсяване не се случват. Че много силно лоби натиска с бутуша чиновниците. Факт е че Тойота нямат пуснат електромобил, но работят върху цяла моделна гама такива и ще се справят с изискванията. Но пак за разлика от повечето имат водородна кола ако говорим за технологично напреднали.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    ""Акио Тойода призовава и за търсене на други решения на проблема. Сред тях са хибридите и автомобилите с водородни горивни клетки."" Демек, нямаме електрически коли а правим само остарели хибриди и водородна кола. Тойота започват да изглеждат жалки с тия вопли. Време е да започнат да мислят за бъдещето а не да призовават хората какво да си купуват. Хората, правителствата, природата призовават ДВГ да умре.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    По принцип е прав човекът, ама явно в тоя форум всеки втори пост е на последовател на Грета Тундберг. Като толкова искате електрички, не знам що не си купувате от сега, ами ги чакате да станат по 500 марки или да ги подаряват като сключите договор за кабелна телевизия. Всеки, който смята, че светът свършва, да вади едни 60 бимбирици и да го спасява с Рено Зои. Жалкото е, че повечето хора явно са станали напълно безмозъчни и вярват на глупостите на Урсула.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    В смисъл че електромобилите не са за Тойота, на която до преди 2-3 години най-новият двигател беше от 2004 г. Тойотките са много напред с печалбата и много назад с технологиите. И сега не им е комфортно да си жертват печалбата за разработка на електромобили. А какво ще стане с хибридите им когато петрола стане 150 $. А като стане 200 $. Колкото и малко да харчи един хибрид, електромобила може да се кара само на слънчева енергия (т.е. в рамките на 2-3 лв. на 100 км с отчитане на инвестицията)
fallback
Последни