fallback

Колко от пробега си губи електрическата кола всяка година?

Вижте още кои са факторите за изхабяване на батериите и за какво трябва да се внимава

Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.

„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.

Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 3 години )
    От 5 години имам електрическа тротинетка, струва ми се че върви по-малко от преди но не съм сигурен върви си. При сняг малко по-малко, но пък и е по-добре да се внимава на леда. Нищичко не съм правил 5 години и 1000 килиметра по нея (маршрута ми е 3 км)
  • #34
    до #36 ( преди 3 години )
    Нещата които си изредил зависят от задкормилното устройство! За 300к аз смених само един маховик за 1100 лв комплекта с работа. При това си бях виновен, карайки мързеливо в ниските. Ако си кух, турбо и дюзи от евтина и калпава нафта, може и на по 5к да сменяваш. Останалите неща за по 200-300 лв, няма нужда от коментар. Те са при всеки автомобил и модификация
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, пак не сте разбрали нищо
  • #32
    ха ха ( преди 3 години )
    Да обобщим за недоразумението електромобил, не трябвало батерията да пада под 10-20% за да се запазела по дълго, след 40000х.км губи 5% със сигурност и като добавим жега или студ излиза че можем да разчитаме на 50-60% от батериите на нов електромобил.
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    само тесла има прилична система; това сме го дъвкали тук многократно
  • #30
    peposhi ( преди 3 години )
    Деградация има, това е неоспорим факт. Най, вече при електромобили като Нисан Лийф, в който производителят е избрал да не поставя система за поддръжка на оптимална за ползването на батерията температура. 99% (да не кажа всички) от новите модели са с такава система. Съответно деградацията се забавя и една батерия спокойно може да се ползва докато колата е годна за движениеТова, обаче,е без значение за огромен брой шофьори ползващи кола да отидат до работа, магазина, на гости на тъщата и обратно
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Хайде да сметнем на един нов дизел за 300 000 км колко нещица се ремонтират. Аз слагам 2 съединителя по 1500, едно турбо - около 2000 и половината дюзи - тоест още 2000. Няма изобщо да коментираме дребните неща по 200-300 лева
  • #28
    TSLA ( преди 3 години )
    #24 А така: чети, информирай се, че работа за електромобилни експерти има да се оринеш! Никога няма да стигнат. 2.2 милиарда коли отиват за скрап и се подменят с ново поколение. Мангизи на порой!
  • #27
    3-фазния ( преди 3 години )
    #27 те мълчат за смога, за квадрилионите тонове филтри, смазочни материали и стари чаркалаци хвърлени до момента, ама ти си траеше. Що така? Тенденциозен ми идеш. Дунев (и не само той) сменя отделни клетки, каква батерия те гони?
  • #26
    3-фазния ( преди 3 години )
    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".########Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове". ########Lexus UX300e: фабрична гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км. Е?
fallback
Последни