fallback

Колко от пробега си губи електрическата кола всяка година?

Вижте още кои са факторите за изхабяване на батериите и за какво трябва да се внимава

Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.

„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.

Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Имайки предвид тези параметри на батериите, електрическите коли имат ресурс около 200 000км. което е по малко от това на малка бюджетна бензинова кола от най ниския ценови клас.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако приемем че средната електрическа кола реалистично изминава до 500км с едно зареждане това значи че батерията ще издържи поне 100 000 километра в най лошия случай. А при най оптималните условия на употреба би трябвало да издържи до 250 000 но на тези километри пробегът вече ще е намалял поне с 50% и няма да държи заряд през зимата. Тоест след 200 000 батерията при всички положения си е за смяна и колата няма да става за нищо друго освен за кратки градски пътувания.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Ел.коли купуват по-заможни хора, които сменят колата след 5-6 години, поради което за първия собственик не е от голямо значение колко години ще издържи батерията. Явно надеждите са, че цената на батериите ще спадне след време и вторичният купувач ще смени батерията на сравнитилно достъпна цена и след това ще кара още 7-8 години при малки разходи за поддръжка на мотокара.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Батериите на автомобилите с нищо не се различават от батериите на електроните устройства, лаптопи, телефони и др. Общо взето при активна употреба издържат около 150-200 пълни зареждания преди да започнат да губят заряд. Дори и при абсолютно оптимални условия на употреба и зареждане максималния живот е около 450-500 пълни зареждания. Тогава вече батерията започва да става неизползваема и не държи заряд. Пълните зареждания се изчисляват като се сумират процентите на всички частични зареждания.
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    От тази статия разбрах едно нещо: трябват да минат поне още 10 години за да си купя електричка...
  • #10
    PLAID ( преди 3 години )
    Допотопни барутници се тресат в кълба пушек.. г-жа Еволюцията засрамена извърна глава
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    всичките опорки се изпариха като ланшния сняг, сега не е ясно какво искате да кажете, освен че сте фрустрирани, ама нищо друго не се разбира
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтири, страшни вицове
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 6: Щото чакат някой да им ги плати колега :D То ако има кой да им плати ДВГ ще забравят за ел и ще се качат на "нафтова печка" както ги наричат :) Всичко е в идеята, че щяло да им е без пари :)
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 4: Ами губи се когато "кръга" излиза по-скъпо от "чертата" ;) Към момента рециклирането има смисъл, заради относително високите цени на суровините, ако те в бъдеще паднат, както се обещава рециклирането ще е по-неизгодно от добива на нови. И ето ти край на кръга ;)
fallback
Последни