Концернът Volkswagen предаде своята модулна платформа MQB-A0 на компанията Skoda Auto, която ще има пълните права да се разпорежда с нея, както намери за правилно. Така чехите ще отговарят за разработката на моделите от базовите сегменти от основните марки на групата, предназначени за пазарите в Индия, Русия, Африка, държавите от АСЕАН и Латинска Америка.
Архитектурата MQB-A0 стана глобална през 2017 година, като на нея са построени вече 12 модела под марките Volkswagen, Skoda, Seat и Audi. Основно това са малки хечбекове и кросоувъри. Наскоро тази платформа получи нов вариант - MQB-A0-IN, който е адаптиран за индийския пазар. Този проект също беше ръководен от Skoda.
В рамките на така наречената инициатива India 2.0 на платформата MQB-A0-IN ще бъдат изградени 4 модела. Вече са представени кросоувърите Skoda Kushaq (на снимката горе) и Volkswagen Taigun (на снимката долу), а предстои излизането и на 2 седана. Чехите кръстиха своя Slavia в чест на велосипедите, с които стартират бизнеса си основателите на компанията Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент. Slavia ще излезе до края на годината, за да замени индийския Rapid, като се очаква тя да се превърне в аналог на бразилския Volkswagen Virtus.
Сега инженерите на Skoda ще трябва да адаптират MQB-A0 и за останалия свят или поне за онази част от него, която във VW Group смята да продава евтини модели с двигатели с вътрешно горене. Един от тях е вече споменатия Kushaq, за който има планове съвсем скоро да започне да се продава и извън пределите на Индия.
Снимки: Skoda