fallback

Производителят на iPhone представи 3 електромобила наведнъж

Компанията Foxcon е готова да сглобява и бъдещия автомобил на Apple

Тайванската компания Foxconn Technology Group, която е партньор на Apple и произвежда неговите телефони (iPhone) представи 3 електромобила наведнъж. Това са кросоувър, седан и автобус, които са получили имена в стила на Tesla - Model C, Model E и Model T.

Те са разработени и произведени с помощта на фирмата Foxtron и на тайванския автомобилен производител Yulon Motor, като използват една универсална платформа. Тя ще бъде в основата и на други електромобили, които в момента се разработват от компаниите, участници в проекта.

Още през 2019 година Foxconn (известна и като Hon Hai Precision Industry) обяви, че има намерение да излезе на пазара на електромобили, а година по-късно представи модулната си платформа MIH. Тя позволява създаването на електромобили от различни класове с междуосие от 2750 до 3100 мм, с един или два двигателя (мощност до 272 к.с. на предната ос и до 462 к.с. на задната). Платформата предвижда задвижване на задната ос или на четирите колела, както и използването на акумулатори с капацитет до 116 кВт8ч.

Кросоувърът Foxconn Model C ще се предлага със 7 места в салона.

Именно тази платформа вероятно ще бъде използвана от основния партньор на Foxconn – американският технологичен гигант Apple, който, според слуховете, ще пусне на пазара собствен автомобил през 2025 година. В момента Foxconn е основният производител на iPhone.

Премиерата на трите електромобила стартира с представянето на кросоувър със средни размери Model C. Той се предлага с 2 допълнителни места и силов агрегат, състоящ се от два електромотора – по един на всяка ос. Съвкупната им мощност е 408 к.с. и 700 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,8 секунди. Пробегът с едно зареждане е 700 км, а цената на кросоувъра стартира от 1 млн тайвански долара (около 28 000 евро).

Седанът Model E е най-бързият от трите модела на тайванската компания.

След това бе показан седана Model E, който е най-бързият от трите модела, а дизайнът му е дело на италианското ателие Pininfarina. Дължината на електромобила е 5100 мм, а междуосието – 3100 мм. Задвижването става с два електрмотора, развиващи общо 748 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,8 секунди, като по този показател седанът е на нивото на Porsche 911 Turbo и McLaren 765LT Spider. Пробегът с едно зареждане е 750 км.

На свой ред, електрическият автобус Model T изминава 400 км с едно зареждане, като от Foxcnn не разкриват други подробности за него. Единствено беше съобщено, че той ще започне за се експлоатира в южните части на Тайван още през 2022 година.

Още снимки от премиерата на трите електромобила - вижте в галерията:

Снимки: Foxconn

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво да очакваш от айфонисти освен да копират
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Щом се чудиш това Rover Evoque ли е, онова Lucid Air ли е, значи външно не са си досвършили работата
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Италианци ползват американци също англичани и те за кво мислиш че купуват Бентли Ролс а сега и астън.Бентли и Ролс си имаха техни В8 Астън си има техен В12 защо мислиш че ги купуват за да си продават немците двг Бентли са с двг на фв груп Ролс с тоя на Бмв а Астън използват в8 на амг така немците превземат всички пазари и премахват неудобните
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    И японци, италианци, американци, корейци ли ползват немските под доставичици, За китайци и индийци няма да коментирам.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Как някои хора обясняват за немците , за японците , за незнам кви си ?!? Уж много знаете , пък за минималната заплата работите !?! Що тъй.....сетете се сами.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    много от нашите бизнесмени започнаха от раздадени куфарчета, други изнудваха и мачкаха работниците си, но някои от тях още са си живи, бачкат и имат наследници, ако не е трагедия, не знам какво е
  • #13
    до 12-ти ( преди 3 години )
    Какво означава почвай да сглобяваш има под доставчици поръчвяш им части с определени характеристики и готово.Въпроса досега беше че тези под доставчици бяха все немци немците печелеха страшно много от налагането на двг а сега вече не е така.
  • #12
    до 7 ( преди 3 години )
    Ами щом те толкова лесно и всичко ти е ясно, започвай да сглабяш двигатели. То нали е само мешаш гориво и въздух, компресираш и палиш. Сглабянето и то завинтваш разни железарии и това е. Както каза от 100 години го правят. Отделно да не мислиш че скоростните кутии идват наготово все едно отиваш в магазина и казваш искам един ZF HP8 - модела и общата конструкция са ясни но се произвеждат по спецификация на клиента.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    мисленето на западния свят е едно пари-стока-печалба ако може и без стока ще е супер
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    тия копират тесла, дано направят евтини електрички, а за другарите, които говорят глупости за тайван - явно бъркат тайван с комунистическата партия на север, тайван и сингапур са по една точка на картата, но акъл имат
fallback
Последни