IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До долните ( преди 3 месеца )
    Когато се заговори за преминаването към електромобили, много инвеститори инвестираха в мини за добив на литий, кобалт, никел, графит и други материали за батерии. Изведнъж се създаде свръхпроизводство, но производството на електромобили изостана и цените на материалите се сринаха до исторически ниски нива и инвестициите секнаха, защото се натрупаха огромни количества. Тези количества вече свършиха и цените се вдигнаха, но пак се инвестира в производство и цените отново ще се сринат. Неизбежно е.
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 месеца )
  • #42
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да сме живи и здрави, пък какви коли ще караме - ще доживеем и ще видим какво ще се случи
  • #41
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 3 месеца )
    Драстичното поскъпване на леките автомобили неминуемо ще доведе до разпада на ЕС чиято индустрия се крепи на автомобилостроенето,ако всеки който притежава лек а-л изчисли какви акцизи и разрешителни плаща годишно,ще разберете че ЕС манипулира обществото и под мантрата ,,Екология"пълни джобовете на големите индустриални конгломерати а не се инвестира във възстановяване горския фонд на планетата,не се говори вече и за недостиг на питейна вода тъй като добива на литий замърсява огромни количества
  • #40
    4 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дачия ли струва 20 бона чистак нова? Брей! Колко пъти трябва да се обясняват елементарни неща? Електричките ще станат като телефоните - ще са много, ще са евтини, ще има огромен избор и ще се сменят често. Трудно ли ви е да схванете очевидни неща?
  • #39
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 3 месеца )
    Нали това е есенцията на статията бе, мислител - че няма вече да има нови коли за по 20,000 лева, нито употребявани за по 5-10 бона. Колко е цената на любимата ти Тесла? И колко ще струва на старо, когато трябва да й се сменя батерията? Тия басни за 3.5 млн км си ги пей на приспиване. За момента изкарват 5-7 години при правилно ползване
  • #38
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Поредната статия платена от петролното лоби или от Toyota или от двете заедно. Незнайно защо се пропуска факта, че новите автомобили вече са консуматив и не могат да си изкарат гаранцията без повреди, а извън гаранционните ремонти са толкова скъпи, че не си заслужава да се поправя. От друга страна новите батерии на Тесла са проектирани за 3,5 милиона километра пробег, а първата профилактика на двигателите е насрочена за след един милион километра, като се проверяват лагерите за 50 долара.
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    умници, получаваме пари по фондове, може ли да сте толкова смотани и жалки???
  • #36
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    умник те вноските не ги печатат Брюксел когато влизаш в ресторант плашащ от джоба си и консумираш толкова за колкото си платил същото е евросъюза като нямаш пари стоиш пред витрината и се облизваш но може и в къщи да се нахраниш и да спестиш от бакшиш и печалба за кръчмата а ако похвалиш жена си може и комплимент да ти пусне
  • #35
    6 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    имам и друга идея след като ЕС толкова много ви дразни - гласувате да се махнем, но няма да получите и стотинка повече от тях .... с други думи само говорите празни приказки