IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Още едно Porsche 911 се превърна в звяр за офроуд

Доработеното Type 964 е посветен на американските пустинни надпревари

Ако експертизата и успехите на Porsche на пистите са много популярни и марката е сред символите на асфалта, то трябва да ви припомним също, че германската компания има и доста успешни подвизи извън пътя. По-конкретно в някои международни серии през 70-те години на миналия век и, разбира се, двете титли от рали "Дакар" през 1984 и 1986 година.


Porsche Baja 911


За да ни припомни състезателния дух на онази епоха, американската компания TJ Russell създаде уникален доработен "ралиджийски" модел, наречен Baja 911, кръстен на едноименните пустинни надпревари в САЩ. Оф-роуд звярът е базиран на употребяван 964 Carrera, като за задвижването на рали-играчката се грижи атмосферен 6-цилиндров двигател с въздушно охлаждане от оригиналния модел.

Двигателят, разбира се е минал през сериозни модификации, правен в сътрудничество със специалистите от Rothsport Racing. Благодарение на интервенциите, максималната мощност на автомобила е 370 конски сили, които могат да се предават както към задните, така и към четирите колела. Скоростната кутия е механична, заета от 911 Turbo поколение 996.


Porsche Baja 911


Шасито и окачването на Baja 911 са усилени за да издържат натоварванията при оф-роуд шофиране. Колесната база е удължена със 76 мм, а следите са с 35 см по-широки, което подпомага стабилността на машината при високи скорости. Специално окачването е със значително увеличен ход - 30 см отпред и 34 отзад. Специално внимание е обърнато на олекотяването, като повечето компоненти по машината са алуминиеви.

Машината изглежда напълно функционална за участие в някоя "баха" надпревара: налице са защити под купето, предпазен ролбар, както и масивни гуми за всякакви терени. В салона е поставена сертифицирана предпазна клетка, водачът и пасажерът разполагат със спортни седалки с рали-колани, монтирани са състезателни педали регулатори за отзивчивостта на спирачките и диференциалите и още куп важни неща.


Porsche Baja 911


Porsche Baja 911 е със 181 кг по-лека от "донорския" модел, като заковава кантара на 1270 кг. Далеч не толкова лека е цената за оф-роуд болида, която започва от внушителните 400 000 долара и достига до цели 650 000 за най-оборудваната версия.

Повече снимки на Porsche Baja 911 вижте в галерията:

0 от 500