IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda разширява ударно гамата си от SUV и кросоувъри

Японците ще разделят моделите си според пазарите, ще заложат и на електричество

Mazda обяви плановете си за развитите в близко бъдеще, като от тях става ясно, че японският производител се подготвя за сериозна продуктова офанзива, която би трябвало да се реализира още през следващите две години. В "менюто" на марката е сериозно разширяване на гамата от кросоувъри и SUV-модели, както и фокус към хибридите, последван от преминаването към изцяло електрически модели.


Mazda CX-5


От Mazda смятат да диференцират гамата си кросоувъри на две моделни гами "според големината на улиците и паркоместата". Това ще рече, че за пазари като северноамериканския, например, ще се предлагат по-големи модели, докато за Европа те ще са по-компактни. Разлика ще има и в имената на автомобилите - на нашите пазари се очакват новите CX-60 и CX-80, докато отвъд Океана ще се предлагат CX-50, CX-70 и CX-90.

Конкретно случаят с Mazda CX-50, който дебютира след месец, ще е малко по-специален. Вместо да замени настоящия СХ-5, новият модел ще е допълнение в гамата на японците за Северна Америка, като ще бъде на същата платформа като по-малкия СХ-30 и Mazda3, но ще предлага повече обем и ще бъде с двойно задвижване. Що се отнася до Mazda CX-5, кросоувърът ще продължава да се предлага и развива, като ще стане "още по-технологичен".

Както може би става ясно, размерът на бъдещите кросоувъри на Mazda ще нараства спрямо моделните номера. Така, CX-60 ще бъде с 5 места, а СХ-80 - със 7. Същото ще важи съответно за СХ-70 и СХ-90 в САЩ, но се очаква тези две машини генерално да са по-големи от предвидените за Европа. Всички нови модели се очаква да са на новата архитектура на японците, базирана на задно задвижване и с 6-цилиндрови редови двигатели. Единствено СХ-5/СХ-50 ще продължат да се развиват на преднозадвижвана платформа.


Mazda MX-30


Бъдещите европейски модели ще се предлагат с 6-цилиндрови редови бензинови и дизелови двигатели, както и с 4-цилиндрови агрегати, които ще са част от плъг-ин хибридни системи. Mazda има намерени да предлага по-големите мотори с мека хибридна система на нашите пазари, докато в родната Япония дори дизеловите агрегати ще са пълни хибриди. За САЩ се планира лансирането единствено на бензинови и плъг-ин хибридни варианти.

През 2022 година се очаква по-сериозен фокус върху компактния МХ-30. Предлагания до момента като чист електромобил модел догодина най-накрая трябва да получи версията с роторен двигател, захранващ батериите през първата половина на следващата година. През 2025 година ще се появи нов електрически модел, конструиран на специална нова платформа за целта. А плановете на компанията са от 2030 година да предлага само и единствено електрически коли.

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    333 ( преди 3 месеца )
    Ако Европа не умре от студ тази зима поради огромната си глупост (наистина се чудя как деградираха европейците ), то ще се наложи да ходим пеша от 2023.:) Както пееше Милена: "В ранно утро стани и ходи". Какво пък, аз си поживях с прекрасни автомобили , да му мислят младите и зелените.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защото пазарът е много малък, а всеки автомобил - дори в къса серия, трябва да изпълнява съвременните екоизисквания, което го прави далеч от достъпен.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А защо не направят достъпен оффроуд автомобил? Защо фирмите изоставиха този сегмент? На пазара няма никакви нови модели за извън пътя. Няма истински джипове. Остана само Вранглер и Сузуки.
  • #1
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Успех да продават 6-цилиндрови мотори в Европа без plug-in. Те дори в момента с 4-цилиндровите не могат да покрият Евро 6d и купуват квоти от Тойота. А Евро 7 иде. Скайактив-Xъ не се търси въобще, а електричесото им недоразумение се бори за най-лош електромобил с Хонда-е и Лескус UX и има единици продажби.