IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революцията приключи: тестваме новото Peugeot 308

Французите са създали най-добрата си кола от много години насам - с малко помощ от България

Чували сте старата мъдрост, че най-важни са първите седем години. Но понякога, както ще видите, за израстването всъщност са нужни осем.
  
   

    
     
Точно преди 8 години Peugeot показа второто поколение на 308 - началото на голямата промяна за компанията. Не само като гама и като дизайн, но и като философия. Осем години по-късно имаме следващото поколение, което слага точка на тази промяна. Peugeot вече не е това, което беше.
  
  

Peugeot 308 test drive
   
   
Французите започнаха тази трансформация като бюджетен производител в ниския ценови сегмент, страдащ от сериозни финансови затруднения. Завършват я като една от най-печелившите компании в индустрията, а моделите им вече уверено стоят, както казват маркетинг спецовете на Peugeot, в горния край на масовия сегмент. С по-прости думи това значи, че новото 308 мери сили не с други, а със самия Volkswagen Golf. Бързаме да ви кажем, че има немалко аргументи в своя полза.
   
   
Peugeot 308 test drive
   
    
Съвсем не е случайност, че това е първият модел на Peugeot с радикално променена емблема на решетката си. Новото лого напомня на позабравената емблема от 60-те години, и ясно показва порасналото самочувствие на марката.
  
   
Peugeot 308 test drive
   
    
Французите са положили наистина много усилия, за да подготвят модела си за двубоя с Golf. Основната част от тези усилия са отишли точно в областта, която преобрази компанията през последните години. А именно - в дизайна. Смело можем да кажем, че новото 308 е най-атрактивният автомобил в своя сегмент: със смели очертания там, където основните конкуренти са предпазливи, но без да се стига до претоварване на дизайна. Отпред 308 запазва познатата вече от други модели релефна решетка и дневните светлини, които трябва да напомнят лъвски нокти. Отзад светлините са свързани с тъмна ивица - похват, който много харесваме. Самите светлини имат характерен подпис, за да се отличават от другите пежа на пътя.
 
   
Peugeot 308 test drive
    
    
Освен това 308 е станало доста по-голямо - с цели 11 сантиметра на дължина. Междуосието е пораснало с 5.5 сантиметра, което най-после означава и достатъчно място на задната седалка. 190-сантиметров човек може спокойно да седне отзад, макар че във варианта с панорамен покрив това означава, че главата ви постоянно ще включва и изключва сензорната лампичка на тавана.
  
     
Peugeot 308 test drive
Багажникът на хечбек версията, както виждате, е съвсем приличен (412 литра). Багажникът на комбито е огромен
  
   
Успоредно с класическия хечбек Peugeot лансира и комби версия, която е с трийсет сантиметра по-дълга. Тук съвършената хармония на линиите е леко нарушена. Но пък за компенсация получавате багажник с обем 608 литра.

В технологично отношение напредъкът при новото 308 е по-умерен. То е построено върху добре познатата платформа EMP2, която позволява и двигател с вътрешно горене, и електрифицирани версии.
  
  
Peugeot 308 test drive
    
     
Изборът на задвижване не е лош като за новата реалност в Европа. Имате два варианта на 1.2-литровия турбобензин, със 110 или 130 коня, като по-мощният може да бъде комбиниран с 8-степенния автоматик. Имате две плъг-ин хибридни версии, със 180 и 225 коня. Догодина ще има и чисто електрически модел.
Но освен тях я има и колата, която караме в момента. И която е много по-екзотична, необичайна и рядка за 2021 година: дизел.
 
  

Peugeot 308 test drive
   
    

Еко фанатиците може и да се скандализират, но според нас тъкмо това е най-подходящото задвижване за този автомобил. Моторът е с обем 1.5 литра, със 130 конски сили и с отличните 300 нютонметра максимален въртящ момент. Това означава достатъчно динамика и в същото време - реален разход от порядъка на 5 литра на сто. Освен това този агрегат се погажда много добре с 8-степенния класически автоматик, производство на Аisin.
 
  
Peugeot 308 test drive
    
     
В Европа като цяло със сигурност по-търсен ще е бензиновият турбомотор със същата мощност. Той върши чудесна работа в градски условия и никак не е бавен. Но нуждата да отговаря на все по-строги екоизисквания е отнела малко от живеца му при големи натоварвания.

 

Peugeot 308 1.2 PureTech

1199 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

Колкото до хибридите, фантастичната им цена би трябвало изцяло да ги задраска от сметките ви в страна, в която няма никакви субсидии за електрическо задвижване. По-слабият от двата започва от почти 68 000 лева. По-мощният е над 82 000 лева. За същите пари можете да си вземете две бройки от бензиновата версия със 110 коня, и ще ви останат пари за гориво за първите две години ползване.
  
  
Peugeot 308 test drive
 Петте сензорни полета под навигационната карта са много удобни и можете сами да им зададете функциите. За климатика си има старомодни бутони, слава Богу
  
       
По-мощният бензин с автоматик и добро оборудване е кръгло 50 000 лева. Дизелът е 53 000. Не са точно цените, които би очаквала досегашната клиентела на 308. Но и колата съвсем не е същата.

Разликата се вижда най-ясно в интериора. Качеството на материалите и изпълнението задава нови стандарти в този клас. От Peugeot упорито са се вкопчили в необичайно малкия волан, който няма да се хареса на почитателите на динамичното шофиране. Но, в интерес на истината, тук той не се усеща чак толкова инертен, колкото в 3008 например. Трудно е само да му намерите позиция така, че да не скрива уредите от очите ви.
  
   
Peugeot 308 test drive
Триизмерните прибори са част от българския принос към новото 308
      
     
А въпросните уреди си струват гледането, дори и чисто естетически. Високите версии получават впечатляващото триизмерно табло, което, няма да се уморим да повтаряме, е дело на българските инженери на Visteon и е създадено на булевард Цариградско шосе в София. Дребна, но любопитна новост са  3D-принтираните поставки за чаши и телефони.

Есенцията на всички промени е новият сензорен екран на мултмедията: с чудесна графика, с няколко любопитни бързи сензорни бутони, на които сами можете да задавате какви функции да изпълняват, и с много удобната опция да извикате всички менюта, просто като пипнете екрана с три пръста едновременно.
 
  

Peugeot 308 test drive
   
    
Освен това 308 има доста добре работещ гласов асистент, който разбира доста широк набор команди и се самообучава. А догодина ще се появи и ново поколение електронни помощници, което ще включва възможност колата да изпреварва сама на магистрала и да намалява автоматично скоростта в завой. Все неща, които съвсем доскоро срещахме само в модели от ранга на S-класата на Mercedes. Изобщо няма причини да се оплакваме от първите осем години на Peugeot.
     
   

Още снимки от теста на новото Peugeot 308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    130 к.с . дизел е добре, имам 1,6 със 110 и за ежедневието нямам забележки.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Обикновенно като за начало се споменават габарити , тегло , ала бала.
  • #24
    1 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    но барабар петко с мъжетеот всички автомобили водачите на пежо са най заядливите на пътя повече от 200 не могат да вдигнат същото е и с волводрайвърите нагли и без задкормилно устройство но барабар петко с мъжете
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не чухме нищо за пътното поведение , защо ускорението е отново около 10 секунди и защо отново тежи близо 1300 кг . Знам че заради всички щуротии за безопасност и еко мрън -врън , ама айде олекотете ги малко тия коли
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    ''и да намалява автоматично скоростта в завой''... Tова си е направо опасно. Скорост се контролира преди завоя, ако в завой ти се наложи да ползваш спирачки означава, че не си го преценил правилно. Същата работа е и със смяната на предавки в завой - особено към по-ниска. Така хубаво можеш да се олупкаш в предстоящия сезон, правейки и двете глупости, не е истина.
  • #21
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Троти ( преди 2 години )
    Цените всички производители бая ги надуха. Октавия средно оборудване е към 55к. Голф 6 фейслифт 3/или както се опитват да го представят Голф 8/ за постен с 130 к. с. мотор почва от 40к. Средните нива и там са над 50к. А дизайна и скуката при Голф и Октавия са ненадминати. Пежото определено е доста по-приятно и отвътре и отвън. За съжаление няма поне един 2.0 дизелов двигател.
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е лош, но цената е висока и последващото обезценяване е убиец
  • #19
    9 rate up comment 14 rate down comment
    резидент Радев ( преди 2 години )
    През живота си съм изминал към 500 000, от които 350 с Пежа. 206, 307 и 308 СВ ново и си ги харесвах като функции, возия и практичност. За качеството на материалите след 5 години обаче положението става малко захабено, и тъй като и трите бяха бензин, а едното автомат, пак на 5-6 г. си стават за смяна. Иначи си абониран за едни здрави сметки от СФА или редовно посещение на майстори. Винаги съм смятал ФАГ за надценени любимци на селяците, но за накрая и аз минах на А6. Засега съм ок. Ще видим...
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бла, бла, бла и.....дай 20 хилки отгоре! Пременил се Илия, пак в тия! Нищо ново под слънцето. Айде, че не останаха!
  • #17
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    И аз гласувам за Голфа като дизайн и визия. Изглежда по-спортно и по-класно. Тази решетка на Пежо, която напоследък я виждам и на някои корейки не ме кефи. Разбирам, че е модна тенденция но въпрос на лично усещане и вкус.