fallback

Революцията приключи: тестваме новото Peugeot 308

Французите са създали най-добрата си кола от много години насам - с малко помощ от България

Чували сте старата мъдрост, че най-важни са първите седем години. Но понякога, както ще видите, за израстването всъщност са нужни осем.                   Точно преди 8 години Peugeot показа второто поколение на 308 - началото на голямата промяна за компанията. Не само като гама и като дизайн, но и като философия. Осем години по-късно имаме следващото поколение, което слага точка на тази промяна. Peugeot вече не е това, което беше.               Французите започнаха тази трансформация като бюджетен производител в ниския ценови сегмент, страдащ от сериозни финансови затруднения. Завършват я като една от най-печелившите компании в индустрията, а моделите им вече уверено стоят, както казват маркетинг спецовете на Peugeot, в горния край на масовия сегмент. С по-прости думи това значи, че новото 308 мери сили не с други, а със самия Volkswagen Golf. Бързаме да ви кажем, че има немалко аргументи в своя полза.                  Съвсем не е случайност, че това е първият модел на Peugeot с радикално променена емблема на решетката си. Новото лого напомня на позабравената емблема от 60-те години, и ясно показва порасналото самочувствие на марката.                 Французите са положили наистина много усилия, за да подготвят модела си за двубоя с Golf. Основната част от тези усилия са отишли точно в областта, която преобрази компанията през последните години. А именно - в дизайна. Смело можем да кажем, че новото 308 е най-атрактивният автомобил в своя сегмент: със смели очертания там, където основните конкуренти са предпазливи, но без да се стига до претоварване на дизайна. Отпред 308 запазва познатата вече от други модели релефна решетка и дневните светлини, които трябва да напомнят лъвски нокти. Отзад светлините са свързани с тъмна ивица - похват, който много харесваме. Самите светлини имат характерен подпис, за да се отличават от другите пежа на пътя.                 Освен това 308 е станало доста по-голямо - с цели 11 сантиметра на дължина. Междуосието е пораснало с 5.5 сантиметра, което най-после означава и достатъчно място на задната седалка. 190-сантиметров човек може спокойно да седне отзад, макар че във варианта с панорамен покрив това означава, че главата ви постоянно ще включва и изключва сензорната лампичка на тавана.          Багажникът на хечбек версията, както виждате, е съвсем приличен (412 литра). Багажникът на комбито е огромен        Успоредно с класическия хечбек Peugeot лансира и комби версия, която е с трийсет сантиметра по-дълга. Тук съвършената хармония на линиите е леко нарушена. Но пък за компенсация получавате багажник с обем 608 литра.

В технологично отношение напредъкът при новото 308 е по-умерен. То е построено върху добре познатата платформа EMP2, която позволява и двигател с вътрешно горене, и електрифицирани версии.                  Изборът на задвижване не е лош като за новата реалност в Европа. Имате два варианта на 1.2-литровия турбобензин, със 110 или 130 коня, като по-мощният може да бъде комбиниран с 8-степенния автоматик. Имате две плъг-ин хибридни версии, със 180 и 225 коня. Догодина ще има и чисто електрически модел. Но освен тях я има и колата, която караме в момента. И която е много по-екзотична, необичайна и рядка за 2021 година: дизел.              

Еко фанатиците може и да се скандализират, но според нас тъкмо това е най-подходящото задвижване за този автомобил. Моторът е с обем 1.5 литра, със 130 конски сили и с отличните 300 нютонметра максимален въртящ момент. Това означава достатъчно динамика и в същото време - реален разход от порядъка на 5 литра на сто. Освен това този агрегат се погажда много добре с 8-степенния класически автоматик, производство на Аisin.                 В Европа като цяло със сигурност по-търсен ще е бензиновият турбомотор със същата мощност. Той върши чудесна работа в градски условия и никак не е бавен. Но нуждата да отговаря на все по-строги екоизисквания е отнела малко от живеца му при големи натоварвания.

 

Peugeot 308 1.2 PureTech

1199 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

Колкото до хибридите, фантастичната им цена би трябвало изцяло да ги задраска от сметките ви в страна, в която няма никакви субсидии за електрическо задвижване. По-слабият от двата започва от почти 68 000 лева. По-мощният е над 82 000 лева. За същите пари можете да си вземете две бройки от бензиновата версия със 110 коня, и ще ви останат пари за гориво за първите две години ползване.        Петте сензорни полета под навигационната карта са много удобни и можете сами да им зададете функциите. За климатика си има старомодни бутони, слава Богу            По-мощният бензин с автоматик и добро оборудване е кръгло 50 000 лева. Дизелът е 53 000. Не са точно цените, които би очаквала досегашната клиентела на 308. Но и колата съвсем не е същата.

Разликата се вижда най-ясно в интериора. Качеството на материалите и изпълнението задава нови стандарти в този клас. От Peugeot упорито са се вкопчили в необичайно малкия волан, който няма да се хареса на почитателите на динамичното шофиране. Но, в интерес на истината, тук той не се усеща чак толкова инертен, колкото в 3008 например. Трудно е само да му намерите позиция така, че да не скрива уредите от очите ви.        Триизмерните прибори са част от българския принос към новото 308              А въпросните уреди си струват гледането, дори и чисто естетически. Високите версии получават впечатляващото триизмерно табло, което, няма да се уморим да повтаряме, е дело на българските инженери на Visteon и е създадено на булевард Цариградско шосе в София. Дребна, но любопитна новост са  3D-принтираните поставки за чаши и телефони.

Есенцията на всички промени е новият сензорен екран на мултмедията: с чудесна графика, с няколко любопитни бързи сензорни бутони, на които сами можете да задавате какви функции да изпълняват, и с много удобната опция да извикате всички менюта, просто като пипнете екрана с три пръста едновременно.               Освен това 308 има доста добре работещ гласов асистент, който разбира доста широк набор команди и се самообучава. А догодина ще се появи и ново поколение електронни помощници, което ще включва възможност колата да изпреварва сама на магистрала и да намалява автоматично скоростта в завой. Все неща, които съвсем доскоро срещахме само в модели от ранга на S-класата на Mercedes. Изобщо няма причини да се оплакваме от първите осем години на Peugeot.          

Още снимки от теста на новото Peugeot 308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    това на картинка да гледаш и да си го държиш в гаража през уикенда да го изкараш пред дома сида го измиеш и обратно в гаража двигателя с трицилиндъра е ***
  • #15
    15 ( преди 3 години )
    На един тука 130 коня са смешни.Също толкова смешни му са и 490 коня и 660 Nm на Тесла Модел 3. Абе не е ли немско на 20 години и неразличимо от ново, не ми го хвали. На 20 години на 150 000 км. и една баба го е карала.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Голфов клас е измислица на германските журналисти. Няма голфов клас. Класа е създаден много преди Голф, докато фолксваген правеха някакви колици със задни двигатели и въздушно охлаждане като зазки и не бяха чували за класове.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Golf 8 ми харесва повече. По-подреден е и по-нисък,което го прави по-спортен. И като интериор е по-модерен Голф8. Това пежо копчетата на таблото са му като от грамофон от 68-***!
  • #12
    до 10 ( преди 3 години )
    не съм точно неудачий, друже, сменил съм два голфа, купени нови, и сега карам друга марка на същия концерн. Но Golf VIII ме разочарова, а и пазарът за такива автомобили започва да се топи, и на него дизайнът вече има по-голямо значение от практичността. На запад, който иска практичност, си взема субсидията и купува BEV
  • #11
    ЛЕко ( преди 3 години )
    Много модерен и уникален дизайн, само че е от Кадилак
  • #10
    до7 ( преди 3 години )
    Немския еталон продава най-много в класа си, а на годишна база продава повече от неудачия. Последните месеци не са критерий за цялата година, но там продава незначително по-малко, а е два пъти по-скъп, ако може да смяташ превъзбуден от мечти по неудачий, а пежо е далеч назад в същия клас с досегашните си модели и това няма изгледи да се промени в бъдеще.
  • #9
    blake ( преди 3 години )
    По-смешното в случая са цените... Пежо бая са се надули, мерси...
  • #8
    Картон ( преди 3 години )
    На тоя дзвер ако му сложат едно 2.0T Или V6 2.8T така бясно ще бяга, ех...
  • #7
    до 6 ( преди 3 години )
    Е трудно е да се каже, че е далеч назад, след като продажбите още не са започнали. А "немския еталон" в последните месеци отстъпва на Dacia Sandero, та не знам на какво отгоре се превъзбуждате толкова
fallback
Последни