fallback

Революцията приключи: тестваме новото Peugeot 308

Французите са създали най-добрата си кола от много години насам - с малко помощ от България

Чували сте старата мъдрост, че най-важни са първите седем години. Но понякога, както ще видите, за израстването всъщност са нужни осем.                   Точно преди 8 години Peugeot показа второто поколение на 308 - началото на голямата промяна за компанията. Не само като гама и като дизайн, но и като философия. Осем години по-късно имаме следващото поколение, което слага точка на тази промяна. Peugeot вече не е това, което беше.               Французите започнаха тази трансформация като бюджетен производител в ниския ценови сегмент, страдащ от сериозни финансови затруднения. Завършват я като една от най-печелившите компании в индустрията, а моделите им вече уверено стоят, както казват маркетинг спецовете на Peugeot, в горния край на масовия сегмент. С по-прости думи това значи, че новото 308 мери сили не с други, а със самия Volkswagen Golf. Бързаме да ви кажем, че има немалко аргументи в своя полза.                  Съвсем не е случайност, че това е първият модел на Peugeot с радикално променена емблема на решетката си. Новото лого напомня на позабравената емблема от 60-те години, и ясно показва порасналото самочувствие на марката.                 Французите са положили наистина много усилия, за да подготвят модела си за двубоя с Golf. Основната част от тези усилия са отишли точно в областта, която преобрази компанията през последните години. А именно - в дизайна. Смело можем да кажем, че новото 308 е най-атрактивният автомобил в своя сегмент: със смели очертания там, където основните конкуренти са предпазливи, но без да се стига до претоварване на дизайна. Отпред 308 запазва познатата вече от други модели релефна решетка и дневните светлини, които трябва да напомнят лъвски нокти. Отзад светлините са свързани с тъмна ивица - похват, който много харесваме. Самите светлини имат характерен подпис, за да се отличават от другите пежа на пътя.                 Освен това 308 е станало доста по-голямо - с цели 11 сантиметра на дължина. Междуосието е пораснало с 5.5 сантиметра, което най-после означава и достатъчно място на задната седалка. 190-сантиметров човек може спокойно да седне отзад, макар че във варианта с панорамен покрив това означава, че главата ви постоянно ще включва и изключва сензорната лампичка на тавана.          Багажникът на хечбек версията, както виждате, е съвсем приличен (412 литра). Багажникът на комбито е огромен        Успоредно с класическия хечбек Peugeot лансира и комби версия, която е с трийсет сантиметра по-дълга. Тук съвършената хармония на линиите е леко нарушена. Но пък за компенсация получавате багажник с обем 608 литра.

В технологично отношение напредъкът при новото 308 е по-умерен. То е построено върху добре познатата платформа EMP2, която позволява и двигател с вътрешно горене, и електрифицирани версии.                  Изборът на задвижване не е лош като за новата реалност в Европа. Имате два варианта на 1.2-литровия турбобензин, със 110 или 130 коня, като по-мощният може да бъде комбиниран с 8-степенния автоматик. Имате две плъг-ин хибридни версии, със 180 и 225 коня. Догодина ще има и чисто електрически модел. Но освен тях я има и колата, която караме в момента. И която е много по-екзотична, необичайна и рядка за 2021 година: дизел.              

Еко фанатиците може и да се скандализират, но според нас тъкмо това е най-подходящото задвижване за този автомобил. Моторът е с обем 1.5 литра, със 130 конски сили и с отличните 300 нютонметра максимален въртящ момент. Това означава достатъчно динамика и в същото време - реален разход от порядъка на 5 литра на сто. Освен това този агрегат се погажда много добре с 8-степенния класически автоматик, производство на Аisin.                 В Европа като цяло със сигурност по-търсен ще е бензиновият турбомотор със същата мощност. Той върши чудесна работа в градски условия и никак не е бавен. Но нуждата да отговаря на все по-строги екоизисквания е отнела малко от живеца му при големи натоварвания.

 

Peugeot 308 1.2 PureTech

1199 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

Колкото до хибридите, фантастичната им цена би трябвало изцяло да ги задраска от сметките ви в страна, в която няма никакви субсидии за електрическо задвижване. По-слабият от двата започва от почти 68 000 лева. По-мощният е над 82 000 лева. За същите пари можете да си вземете две бройки от бензиновата версия със 110 коня, и ще ви останат пари за гориво за първите две години ползване.        Петте сензорни полета под навигационната карта са много удобни и можете сами да им зададете функциите. За климатика си има старомодни бутони, слава Богу            По-мощният бензин с автоматик и добро оборудване е кръгло 50 000 лева. Дизелът е 53 000. Не са точно цените, които би очаквала досегашната клиентела на 308. Но и колата съвсем не е същата.

Разликата се вижда най-ясно в интериора. Качеството на материалите и изпълнението задава нови стандарти в този клас. От Peugeot упорито са се вкопчили в необичайно малкия волан, който няма да се хареса на почитателите на динамичното шофиране. Но, в интерес на истината, тук той не се усеща чак толкова инертен, колкото в 3008 например. Трудно е само да му намерите позиция така, че да не скрива уредите от очите ви.        Триизмерните прибори са част от българския принос към новото 308              А въпросните уреди си струват гледането, дори и чисто естетически. Високите версии получават впечатляващото триизмерно табло, което, няма да се уморим да повтаряме, е дело на българските инженери на Visteon и е създадено на булевард Цариградско шосе в София. Дребна, но любопитна новост са  3D-принтираните поставки за чаши и телефони.

Есенцията на всички промени е новият сензорен екран на мултмедията: с чудесна графика, с няколко любопитни бързи сензорни бутони, на които сами можете да задавате какви функции да изпълняват, и с много удобната опция да извикате всички менюта, просто като пипнете екрана с три пръста едновременно.               Освен това 308 има доста добре работещ гласов асистент, който разбира доста широк набор команди и се самообучава. А догодина ще се появи и ново поколение електронни помощници, което ще включва възможност колата да изпреварва сама на магистрала и да намалява автоматично скоростта в завой. Все неща, които съвсем доскоро срещахме само в модели от ранга на S-класата на Mercedes. Изобщо няма причини да се оплакваме от първите осем години на Peugeot.          

Още снимки от теста на новото Peugeot 308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #46
    Истина ( преди 2 години )
    Старото определено ми харесва повече, особено 2.0 HDI 180 к.с.Не да се набива на очи, но е доста практичен, достатъчно комфортен и надежден. Този го правят с по-агресивен вид, но ми се струва доста претенциозен от поддръжка. Между другото това се пренебрегва в целия свят, всеки строи, никой не мисли за дългосрочна поддръжка.За хейтърите, в момента съм 3.0 v6, но не ми пречи да правя разумна преценка.
  • #45
    Фиат ( преди 2 години )
    Аз дизела си го обичам,браво 2-турбo-дизел 16 v-105 к,с. 300 нютона 6 скорости,един от последните истински двигатели,невероятно бръз-вече и италианците минаха на двигатели за косачки.Мултиджет-унилален двигател
  • #44
    Кобра ( преди 2 години )
    Много красив автомобил,но много,много скъп.За тези пари 50 000 лв.логично е поне мотора да е четрицилиндров 1.6 турбо,без значение дизел или бензин.Браво на Пежо,истински красавец.
  • #43
    Божеее ( преди 2 години )
    Смешен геймобил!
  • #42
    Реалист ( преди 3 години )
    Голф от почти 50 години се опитват да го бият и все не успяват. Класически дизайн, качествена изработка и надеждност - неслучайно хиляди екземпляри от 1-ва до 8-*** версия се движат из България, а първокласните пътища тук са като третокласните в Западна Европа.Красиво и модерно изглежда Пежото иначе, дано са го докарали и като надеждност.
  • #41
    NN ( преди 3 години )
    Тъжна работа.... Само допреди 4 г човек можеше да си купи 2 л 180 коня дизел, сега и на най-големите купета такъв няма да намериш. Ако търсиш мощност - само електрички. Според мен си вървим стабилно към градския транспорт или стоене у дома. Дизайнът ще е последния проблем, автомобилите скоро ще станат екзотика, независимо от производителя.
  • #40
    анонимен ( преди 3 години )
    Какви типични черти за Пежо, бе брат? Те допреди тоя дизайн иЗглеждаха като сплескани мекици
  • #39
    До#34 ( преди 3 години )
    Е то фалиращото Рено прави двигателите на "премиум" легените от Щутгарт, щот са големи двигателисти ха ха
  • #38
    Ха ха ( преди 3 години )
    е дело на българските инженери на Visteon и е създадено на булевард Цариградско шосе ДА СЕ ЧЕТЕ - Е ДЕЛО НА VISTEON, КОЙТО ЗА ПО-ЕВТИНО ГО ПОРЪЧА В РЪ БЪ....да мине време пък да видим, а не да казваме хоп преди да сме скочили
  • #37
    Чук ( преди 3 години )
    Те па намерили с кого да се мерят- с умрялата бангия голф
fallback
Последни