Volkswagen разработва и опитва да внедри непрекъснати подобрения на програмите си за краш-тестовете за да промени начина по който изпитва сигурността на бъдещите си модели. Компанията има намерение да замени истинските автомобили, които Euro NCAP запраща срещу стени или друга машина с компютърни симулации.
Преди да лансирате нов автомобил на пазара, трябва задължително да минете през краш-тест изпитания, за да се докаже здравината му и сигурността. В Европа тези изпитания се провеждат от организацията EuroNCAP, а подобни институции има и на останалите големи пазари. Но извън задължителните изпитания пред съответните органи, автомобилните производители правят собствени тестове, за да са сигурни в данните си. И според Volkswagen тези физически изпитания могат да бъдат заменени с компютърни симулации.
Според Маркус Биевенд, който отговаря за сигурността на автомобилите във Volkswagen, при дигитализацията на изпитанията е постигнат огромен прогрес и на база компютърни симулации могат да се постигат все по-надеждни резултати, които са близки (и понякога по-коректни) от физическите краш-тестове. Според мениджъра, компютърният анализ може да предвиди някои реакции или да потвърди дадени хипотези преди един автомобил да бъде изпитан в реални условия.
Все пак, физическите тестове са доста скъпо начинание и освен това изискват много време за подготовка. А симулациите могат да включват дори по-комплексни случаи и според Биевенд скоро няма да има нужда реални прототипи да се запращат срещу стени. "Целта ни е да елиминираме всякакъв тип хардуерно тестване по време на разработката (като например, нивото на модула на еърбега) и така към момента прототипът ще е идеално подготвен за финалния физически тест, който пък само може да потвърди, това, което компютърът вече е установил".
Благодарение на симулацията на тестовете, Volkswagen би могъл да спести време още при създаването на дизайна на даден автомобил и да намали разходите по разработката му. Физическите тестове, както споменахме, са доста скъпи - по отношение на цени за материали, производство на прототипите, използването на комплексните и сложни манекени и др. Според германската компания всичко това може да бъде предвидено от сложен компютърен софтуер.
От друга страна, не е ясно дали реалните тестове трябва да бъдат изоставени. В противовес на твърденията на Volkswagen ще припомним, че някои автомобили могат доста да ни изненадат. Като например Volkswagen Golf 8, чиято задна врата се отвори при сблъсък - нещо, което едва ли е било предварително симулирано на компютър...
С какво са важни краш-тестовете и симулациите, може да разберете от галерията ни:
Краш-тест или виртуални симулации (ГАЛЕРИЯ)