IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да изберем оптималната скорост, за да бъдем винаги първи

Има някои правила, които не се научават на шофьорските курсове

Повечето шофьори искат да стигнат от точка „А“ до точка „В“ възможно най -бързо. Не само, че почти никой от тях не успява, но в преследване на спестените минути много от тях претърпяват инциденти. Има обаче някои прости правила, които ви позволяват винаги да сте първи на пътя, без да участване в луди състезания или да провокирате инциденти. И те не се учат в автомобилните школи.


пътуване трафик


На първо място, трябва да си припомните, че безопасността на движението зависи от скоростта, условията на пътя и от контрола, който шофьорът осъществява. В наши дни е прието да се счита, че сигурното движение зависи преди всичко от скоростта, тоест колкото по-бавно се движи едно превозно средство, толкова по-малка е вероятността от инцидент на пътя. Уви, това това правило не работи в трафика!

Всъщност, най-безопасна в случая е скоростта, с която повечето автомобили се движат в трафика. Ако скоростта на превозното средство се отклони от общата скорост, без значение в коя посока, вероятността от злополука се увеличава. Това е така, защото промяната в скоростта и траекторията на едно от превозните средства принуждава другите водачи да променят своите скорост и траектория на движение. Колкото по-голямо е ускорението, което се случва при промяна на скоростта и траекторията, толкова по-висока е опасността от възникване на опасна ситуация на пътя.


пътуване трафик


Това означава, че най-безопасна е скоростта, с която се движат повечето автомобили, тъй като тази група прави най-малък брой изпреварвания, а и най-малко коли я изпреварват. Превишаването на безопасната скорост увеличава броя на изпреварванията, които водачът трябва да извърши. Когато скоростта на превозното средство намалява спрямо безопасната стойност, броят на автомобилите, които го изпреварват, се увеличава. Затова колкото повече автомобили се движат с безопасна скорост, толкова по-малък е шансът за инцидент.

В опит да увеличат средната скорост, шофьорите увеличават своя скорост на местата, на които трафикът го позволява. И колкото по-висока е скоростта, с която шофьорите се движат, толкова по-бързо застигат следващия автомобил. По тази причина съотношението между средна скорост и максимална скорост започва бързо да намалява.


пътуване трафик


Следователно, водачът трябва да ограничи максималната скорост в зоните на свободно движение по такъв начин, че времето за шофиране с постоянна скорост да се увеличи до оптимални стойности. Тези правила са обобщени в нормативен модел на поведение на водача. И ако човек се научи да ги спазва (при това стриктно), тогава ще се изненадате колко бързо, удобно и най-важното - колко безопасно ще стане всяко ваше пътуване.

10 правила за бързо и безопасно шофиране:

- Ускорението при включване в трафика, както и изпреварването на други превозни средства трябва да се извършва по начин и със скорост, които гарантират безопасно маневриране.

- Максималната скорост при свободен трафик е скоростта, определена от правилника за движение.

- Максималната скорост в зоните без голям трафик е скоростта, която увеличава максимално продължителността на равномерното движение.

- Ограничаване на максималната скорост при движение между два светофара до стойност, която ви позволява да се приближите до кръстовището при разрешителен светофар, а ако е невъзможно да се направи това, намаляване на времето за изчакване за разрешителен сигнал.

- Интервалът между превозни средства от същата категория в свързан поток трафик е 3-4 секунди. При наситен трафик интервалът е намален до 2 секунди.

- Интервалът при шофиране зад превозно средство от по-ниска категория в трафик е 5-6 секунди. При наситен трафик интервалът намалява до 3 секунди.

- Смяна на лентата - само когато е необходимо да се завие или да се изпревари друго превозно средство.

- Изпреварване - само на по-бавни превозни средства, които се движат с по-ниска скорост от тази на трафика.

- Шофиране надолу при превозно средство с ръчна скоростна кутия - когато скоростта се увеличи с повече от 5 км/ч, натиснете спирачка или намалете с помощта на двигателя (преминаване на по-ниска предавка).

- Шофиране надолу с превозно средство с автоматична скоростна кутия - намалете движението на педала за газта, за да поддържате постоянна скорост. Ако зададената скорост е надвишена, премине към спиране с двигателя или със спирачката.

0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Винаги по-умния но с по-слаб автмобил може да стигне по-бързо и жив и здрав до крайната цел, останалите ако ще и със звездолети да са пак ще са си в задръстванията.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това за бързината и скоростта и да си първи са пълни глупости за комплексари добре манипулирани конкретно от няколко автопроизводителя.
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Когато карам по планински пътища, първото нищо сжето ми прани впечатление е че шофьорите на камиони не спазват правилото, когато караш бавно и образуваш колона трябва да отбиеш когато има възможност и пропуснеш колоната. Никога не отбиват и автомобилите правят рискови изпреварвания, за го изпреварят. До дета не съм чул или видял шофьор на камион да е санкциониран за това че на място с разрешена скорост от 90км. кара с 30км.ч. и зад него се вие колона от 20-30 автомобила.
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    7 частично си прав. Това са предимно хора,65+, които и по неволя карат такива коли / или по бавно - дали заради икономия или реакции, но им трябва да се придвижва все пак. Не всичко го има където живеят, а децата я в града я в чужбина, а не всяко село има редовен автобус. Бъди малко по толерантен, защото всички натам отиваме. А те са и от старата школа и обикновенно правят път, когато могат.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Забелязвам ,най-често камиона заради който си мислим, че е тапата е застигнал *** ло умник със ста ра тр ош ка на газ, който кара икономично и безопасно със 67 ,8 км/ч извънградско
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всеки *** с немски "премиум" се има за нещо повече от всички. Станалото в Стара Загора се повтаря всеки ден из страната.
  • #5
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1, Шофьори не останаха или са малко, масовката е, купени книжки, не знаят правилника, да не говорим че и колата не си познават. Навремето камионаджиите като видеха, колоната зад тях отбиваха и после продължават. Сега както казва 2-ри, изнагляване, затъпяване, изпростяване.. никва толерантност, не се гледа пътя, а се цъка по телефона.
  • #4
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Избирате правилния автомобил и така още с първото пресвяткане преминавате през трафика също както Мойсей е преминал през морето.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 2 седмици )
    ох....
  • #2
    32 rate up comment 0 rate down comment
    До #1 ( преди 2 седмици )
    С българският шофьор стана това, което стана с българина като цяло - изпростя, изнагля, затъпя и ***. Това са реалностите за съжаление...