По време на краш-тестове най-голямо внимание се обръща на безопасността на хората на предните седалки. Влияние върху оценката оказва и наличието на електронни системи за помощ на водача. Вторият ред седалки обаче остава на заден план.
Потребителската организация Consumer Reports реши да поправи този недостатък и проведе изследване за нивото на безопасност на пътните на задния ред. Както се и очакваше, повечето производители не поставят в задната част на салона същите системи за безопасност, както в предната.
Един от посочените примери е, че само 40% от новите автомобили имат ограничител на предпазните колани отзад. Едва 30% от колите разполага с датчик да непоставен колан на задните седалки и само 25% са снабдени със странични въздушни възглавници за предпазване на пътниците на задния ред.
Експертите от Consumer Reports са проверили 35 нови модела, като нито един от тях не получава максимална оценка. На първо място е класиран миниванът Toyota Sienna - 69 точки от 100 възможни, а на последно е седанът G80 -24 точки.
Класация за нивото на безопасност на втория ред седалки:
1. Toyota Sienna - 69
2. Honda Civic, Nissan Pathfinder и Nissan Rogue - 66
3. Cadillac Escalade, Ford Bronco Sport, Ford F-150 XLT и Ford Mustang Mach-E - 61
4. Toyota Venza - 57
5. Mitsubishi Outlander - 52
6. Toyota RAV4 Prime - 50
7. Acura MDX и Lexus IS300 - 48
8. Chevrolet Tahoe - 47
9. Chevrolet Suburban - 46
10. Chevrolet Trailblazer - 43
11. Kia K5 - 42
12. Kia Sorento , Buick Envision, Polestar 2 и Genesis GV80 - 41
13. Jeep Grand Cherokee L - 40
14. Hyundai Santa Fe, Kia Seltos и Kia Carnival - 38
15. Chevrolet Bolt EUV - 36
16. Genesis GV70 - 35
17. Hyundai Tucson - 33
18. Hyundai Santa Cruz и Mercedes-Benz GLA - 32
19. Hyundai Elantra и Volkswagen Taos - 31
20. Hyundai Ioniq - 30
21. Acura TLX - 28
22. Genesis G80 - 24
"Идеята на на изследването не е в това, че автомобилите с ниски оценки са по-опасни, а в това, че те не осигуряват нива на защита като при моделите с високи оценки", коментира Емили Томас, инженер по автомобилна безопасност в Consumer Reports.