IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В кои автомобили пътниците рискуват най-малко

Изследване посочи моделите с най-опасни и най-сигурни задни седалки

По време на краш-тестове най-голямо внимание се обръща на безопасността на хората на предните седалки. Влияние върху оценката оказва и наличието на електронни системи за помощ на водача. Вторият ред седалки обаче остава на заден план.


седалки


Потребителската организация Consumer Reports реши да поправи този недостатък и проведе изследване за нивото на безопасност на пътните на задния ред. Както се и очакваше, повечето производители не поставят в задната част на салона същите системи за безопасност, както в предната.

Един от посочените примери е, че само 40% от новите автомобили имат ограничител на предпазните колани отзад. Едва 30% от колите разполага с датчик да непоставен колан на задните седалки и само 25% са снабдени със странични въздушни възглавници за предпазване на пътниците на задния ред.

Експертите от Consumer Reports са проверили 35 нови модела, като нито един от тях не получава максимална оценка. На първо място е класиран миниванът Toyota Sienna - 69 точки от 100 възможни, а на последно е седанът G80 -24 точки.

Класация за нивото на безопасност на втория ред седалки:

1. Toyota Sienna - 69

2. Honda Civic, Nissan Pathfinder и Nissan Rogue - 66

3. Cadillac Escalade, Ford Bronco Sport, Ford F-150 XLT и Ford Mustang Mach-E - 61

4. Toyota Venza - 57

5. Mitsubishi Outlander - 52

6. Toyota RAV4 Prime - 50

7. Acura MDX и Lexus IS300 - 48

8. Chevrolet Tahoe - 47

9. Chevrolet Suburban - 46

10. Chevrolet Trailblazer - 43

11. Kia K5 - 42

12. Kia Sorento , Buick Envision, Polestar 2 и Genesis GV80 - 41

13. Jeep Grand Cherokee L - 40

14. Hyundai Santa Fe, Kia Seltos и Kia Carnival - 38

15. Chevrolet Bolt EUV - 36

16. Genesis GV70 - 35

17. Hyundai Tucson - 33

18. Hyundai Santa Cruz и Mercedes-Benz GLA - 32

19. Hyundai Elantra и Volkswagen Taos - 31

20. Hyundai Ioniq - 30

21. Acura TLX - 28

22. Genesis G80 - 24

"Идеята на на изследването не е в това, че автомобилите с ниски оценки са по-опасни, а в това, че те не осигуряват нива на защита като при моделите с високи оценки", коментира Емили Томас, инженер по автомобилна безопасност в Consumer Reports.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    П ( преди 2 години )
    А кьде е Волво
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Отново пълна пародия от Consumer Reports, пак някакви коли които няма как дори да се доближат до европейските премиуми, но естествено такива не виждаме в класацията, защото вероятно са на дъното според Consumer Reports. Само ще вметна че Мерцедес има монтирани еърбеци от задната страна на предните седалки, които да пазят пътниците на задните седалки, никой от посочените тука не предлага такива, но както и да е.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално, след като в ЕС най-продаваната кола е без странични въздушни възглавници даже и като опция . Тази бе водещата причина да не си купя нов "Дъстер", а 5-годишен "Кашкай" за същите пари
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От тия които сме чували, прави впечатление "високата" безопасност на Genesis. Нещо което трябваше да се бори с немските премиуми. Ама то само на теория...Само 25% са снабдени със странични възглавници отзад? В Европа този дял вероятно отива над 90%. Това красноречиво говори за качеството отвъде
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Venza-та ( преди 2 години )
    Поредната статия от и за САЩ. Повечето модели ние не сме ги виждали на живо. На който Тoyota Venza не му говори нищо, да я потърси с търсачка и да определи този модел дали е ван, СУВ, комби или нещо друго.