fallback

Кризата с горивата на Острова повиши интереса към електромобилите

Британската армия пристига на помощ на бедстващите бензиностанции

Онлайн търсенето на електромобили е нараснало неимоверно във Великобритания след началото на кризата с горивата в страната. Ще ви припомним, че от около седмица насам Обединеното кралство страда от липса на доставки на бензин и дизел, което причини огромни опашки пред бензиностанциите и масова паника, с опити за презапасяване.

В понеделник, 20 септември, 21% от посещенията на сайтовете на автомобилни компании са били в търсене на електрически автомобил. Два дни по-късно, търсенията на екологични возила нарастват до 31 процента и остават на нива от 28% до края на седмицата, по данни на анализаторската компания Sophus3.

Специалистите са анализирали и данните от Google Trends, като са отчели драстично увеличение във Великобритания на думата "електромобил". В същия понеделник фразата е представлявала около 36% от общите автомобилни търсения в Кралството, в срядата ръстът е 53%, а в петък търсенията нарастват двойно - до 72%. През изминалите събота и неделя данните са съответно 65 и 68 процента.

Тенденцията за нараснал интерес към електромобилите във Великобритания е видна и преди паниката с горивата по бензиностанциите. Регистрациите на нови автомобили с батерии са се увеличили с 32,2 процента на годишна база, като събитията от последните дни, според анализаторите, са допълнителен ускорител за интереса към екологично возила.

Междувременно, британското правителство привлече военните за борбата с дефицита на горива по бензиностанциите. Въоръжените сили на страната са готови да командироват 75 водачи на камиони, които да доставят бензин и дизел по обектите. Ще ви припомним, че паниката се дължи не на липса на гориво, а на недостиг на шофьори на цистерни, породен от бюрокрацията покрай Брекзит и Ковид кризата.

С подобна товарна дейност доскоро се занимаваха предимно емигранти от Източна Европа, а мнозина напуснаха Острова след излизането му от ЕС. Допълнително утежнение е сложната програма за карантина на контактни със заразени, която оставя по домовете хиляди работници. От нея пострадаха и много други сектори - доставки за магазини, складове и т.н.

Командироването на 75 обучени армейски водачи би трябвало да стане факт всеки момент, а още толкова могат да минат 5-дневен курс по управление на цистерни с гориво и също да се включат в акцията. По прогнози на властите, такава бройка ще е достатъчна, за да се подобри ситуацията, но се признава, че това е само временна мярка. Затова правителството ще отпусне 5000 визи за чуждестранни шофьори, които ще могат да работят на първо време до края на месец декември.

По данни на Асоциацията на търговците на горива във Великобритания, представляваща 5,5 хиляди от 8000 обекта в страната, около 37% от обектите са били с изчерпани наличности във вторник. Това, обаче, е значително подобрение спрямо изминалия уикенд, когато над 2/3 от обектите са били с празни танкери.

Проблемът с липсата на шофьори, както споменахме, не засяга единствено сектора с горивата. По оценка на  експерти, Обединеното кралство се нуждае от над 100 хиляди водачи на товарни машини, за да загуби празнината след Брекзит, когато мнозина специалисти са напуснали държавата. Друг фактор пък посочва застаряващата възраст сред шофьорите, за които тежките условия на работа стават все по-непривлекателни.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    явно на никакъв език не може да ви се обясни какво става след като си сложите соларни панели за ток и топла вода на покрива ... нищо, псувайте всички колко са зле, само вие сте най-хитрите, а че сте и най-бедните сигурно е странно съвпадение или конспирация, нали?
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, разбирачите, соларните панели и ветрогенераторите на практика нямат разходи по поддръжката, смотани сте, ама много, и да- 2 и 2 е 4
  • #4
    Fury ( преди 3 години )
    Да, но енергията ти е в гаража и няма да се редиш на бензиностанция. Въпреки, че тока поскъпва от 5 лв/100 км. да стане 7 лв./100 км, което е нищо. Ами безплатните сини зони, ами липса на данък, зеления стикер за центъра? Електричките си имат много предимства, проблема е в цената и пробега! За градски условия те са без алтернатива!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    2, прав си, те горива нямат, едва ли ел. енергия е без пари. Нищо, важното е да се пишат гръмки заглавия
  • #2
    Обективно ( преди 3 години )
    статията е леко подвеждаща защото и цените на електроенергията в момента са през покрива...
  • #1
    Annnnonimous ( преди 3 години )
    Хмдаааа Брекзит е най-полезното нещо за Великобритания в последно време. Ама няма лошо, така поне шофьорите от източна Европа ще започнат да получават полагащото им се. Тежката работа трябва да се заплаща добре.
fallback
Последни