fallback

Кризата с горивата на Острова повиши интереса към електромобилите

Британската армия пристига на помощ на бедстващите бензиностанции

Онлайн търсенето на електромобили е нараснало неимоверно във Великобритания след началото на кризата с горивата в страната. Ще ви припомним, че от около седмица насам Обединеното кралство страда от липса на доставки на бензин и дизел, което причини огромни опашки пред бензиностанциите и масова паника, с опити за презапасяване.

В понеделник, 20 септември, 21% от посещенията на сайтовете на автомобилни компании са били в търсене на електрически автомобил. Два дни по-късно, търсенията на екологични возила нарастват до 31 процента и остават на нива от 28% до края на седмицата, по данни на анализаторската компания Sophus3.

Специалистите са анализирали и данните от Google Trends, като са отчели драстично увеличение във Великобритания на думата "електромобил". В същия понеделник фразата е представлявала около 36% от общите автомобилни търсения в Кралството, в срядата ръстът е 53%, а в петък търсенията нарастват двойно - до 72%. През изминалите събота и неделя данните са съответно 65 и 68 процента.

Тенденцията за нараснал интерес към електромобилите във Великобритания е видна и преди паниката с горивата по бензиностанциите. Регистрациите на нови автомобили с батерии са се увеличили с 32,2 процента на годишна база, като събитията от последните дни, според анализаторите, са допълнителен ускорител за интереса към екологично возила.

Междувременно, британското правителство привлече военните за борбата с дефицита на горива по бензиностанциите. Въоръжените сили на страната са готови да командироват 75 водачи на камиони, които да доставят бензин и дизел по обектите. Ще ви припомним, че паниката се дължи не на липса на гориво, а на недостиг на шофьори на цистерни, породен от бюрокрацията покрай Брекзит и Ковид кризата.

С подобна товарна дейност доскоро се занимаваха предимно емигранти от Източна Европа, а мнозина напуснаха Острова след излизането му от ЕС. Допълнително утежнение е сложната програма за карантина на контактни със заразени, която оставя по домовете хиляди работници. От нея пострадаха и много други сектори - доставки за магазини, складове и т.н.

Командироването на 75 обучени армейски водачи би трябвало да стане факт всеки момент, а още толкова могат да минат 5-дневен курс по управление на цистерни с гориво и също да се включат в акцията. По прогнози на властите, такава бройка ще е достатъчна, за да се подобри ситуацията, но се признава, че това е само временна мярка. Затова правителството ще отпусне 5000 визи за чуждестранни шофьори, които ще могат да работят на първо време до края на месец декември.

По данни на Асоциацията на търговците на горива във Великобритания, представляваща 5,5 хиляди от 8000 обекта в страната, около 37% от обектите са били с изчерпани наличности във вторник. Това, обаче, е значително подобрение спрямо изминалия уикенд, когато над 2/3 от обектите са били с празни танкери.

Проблемът с липсата на шофьори, както споменахме, не засяга единствено сектора с горивата. По оценка на  експерти, Обединеното кралство се нуждае от над 100 хиляди водачи на товарни машини, за да загуби празнината след Брекзит, когато мнозина специалисти са напуснали държавата. Друг фактор пък посочва застаряващата възраст сред шофьорите, за които тежките условия на работа стават все по-непривлекателни.

fallback
  • #16
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    TSLA: 2 кинта на 100 казваш - ОК! Да увеличим скромно на 2.5? А? Ще имаш и дневно зареждане ще имаш и бърза зарядна тук там... Взимаме едно ел. като Корса - просто има и ДВГ еквивалент. Айде сега кажи кога ще си избиеш над 30те хиляди надценка за ел. версията - ще предположа че е между 200 и 250 000 км пробег. А ти го сметни точно ;) Продължавате да вярвате, че Ел ще ви връща пари, а експертите честно си казват, че това е края на личната мобилност, заради безумно високите цени!
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    "няма такова животно", ДА де, ама има ... Англия ще стане като Норвегия, па ти си "спори", вече съм си купил, ама ти кога ще си купиш? откъде ги вадиш тия опорки, мамата си джаса
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Анонимен 9: За 50 кинта ще си купя туба с горивото за 3-400 км. Дерзай да си купиш батерия, в която да държиш резервен ток - искам да го видя това баце, как брулиш 50 000 лева за такава резерва. А това със събърбъна ме кефи, то вярно, че всичко "в ринга" го водят Лондон, ама то е като да броиш Перник за София ;) И накрая си пак в ситуацията описана в пост 11 - батериите ти са в къщи - колата кисне пред работа.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    далавера с родните монополисти? я пак? пробутваш нелепи идеи, но има далавера - да се откачиш от всичките родни монополисти от топлофикация до някое от трите енергота, ВиК и прочие, и да, далаверата е много голяма, защото спестяваш парите, които те крадат от теб, а за това, което намекна, да случваше се в немско и австрийско, но ще спре постепенно
  • #12
    TSLA ( преди 3 години )
    Към днешна дата цените на ЧЕЗ са 22 ст./кВтч дневна и 13 ст./кВтч нощна битова тарифа. Това са крайни цени с ДДС. При нормален градски разход 16 кВтч, сметката пак излиза 2 кинта на 100 км. Вашите ли плащат тока у вас, че не сте наясно с цените?
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Fury: Енергията ти хубаво е в гаража... ама колата ти къде е? Щото нормалните хора стават сутрин и докато напече слънце да почнеш да произвеждаш ти си палнал колата, закарал си децата на даскало, а ти си на работа и колата ти кибичи на някой паркинг. Във времето в което имаш пиково енерго производство нямаш възможност да го потребиш. Да може да го продадеш, а после да си купиш същата енергия на тройна цена от зарядната станция. Ако беше толкова голяма далавера шеше да е масово... ама не е!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    дори живеещите в Люлин може да пробват да си сложат панели на покрива, но ще трябва да се борят с желанията на съселяните си, иначе е забавно как коментирате други страни без дори да сте били там на кратка почивка, Англия ако стане като Норвегия ще ви е много гадно, нали?
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтирит, може да се запасиш с ток- батериите са за това, виждам, че не си стъпвал в Англия, та за това ще ти дам жокер- London suburbs, явно никога няма да вденеш, че без спекула и намеса на държавата нещата ще продължават да спадат като цена
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 6: Понеже в Лондон си си като на село баце, може да си набодеш солар като картофи :D 90% от хората нямат възможност за солар
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Всичко се използва за електропропаганда - с гориво поне можеш да се презапасиш, с ток не! А тепърва цените му ще хвърчат нагоре и тепърва ще има недостиг
fallback
Последни