IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как би изглеждало легендарното Yugo като електрическа кола?

Дизайнер вдъхна живот на популярния автомобил от миналия век

В доста класации за най-лошите автомобили в историята на първо място се посочва Yugo. Този модел е обект на много шеги, като това се дължи и на неуспешната му кариера в САЩ.


Yugo electrik


В дома си - на Балканите, тази кола обаче е спечелила много сърца, въпреки че не беше нито надеждна, нито мощна. В основата на Yugo е Fiat 127, който беше доста модерен при излизането си на пазара през 1980 година. Производството на Zastava Koral, както е другото име на Yugo, продължи до края на 2008 година, като в завода в Крагуевац бяха сглобени над 800 000 бройки от модела.

Какво би се случило, ако автомобилът бъде възроден и получи електрическо задвижване, като отново заеме място на конвейера в Крагуевац, където сега се сглобяват откровено бездушни модели на Fiat? Отговор на този въпрос дава начинаещият автомобилен дизайнер Деян Христов, който публикува свое виждане за модела.


Yugo electrik


Идеята е, Yugo да си остане достъпен автомобил, който да получи ретро-дизайн. Това със сигурност би му помогнало да си спечели популярност на Балканите, като Христов смята, че подобен модел би се радвал на успехи. Дизайнерът планира да предаде идеята си на сръбското правителство.

„Като се има предвид, че компонентите на първото Yugo са произведени в бивша Югославия, възможно е Rimac Automobili от Хърватия да участва в проекта", развива идеята си Христов.


Yugo electrik


Дизайнерът добавя, че оригиналната връзка на Yugo с Fiat може да бъде фактор за включването на Fiat Chrysler Automobiles Serbia в проекта. Другите кандидати за възраждането на легендарния модел са алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi и различни китайски автомобилни производители.

„Първото Yugo имаше 45 конски сили, така че се наричаше 45. Новият дизайн, който направих, е за електромобил, който може да има около 145 или 245 к.с., така че до името му ще има ново обозначение, което да е свързано с производителността", допълва Христов.

Още снимки на електрическото Yugo - вижте в галерията


Дизайнерът посочва и други възможности за реализиране на възраждането на Yugo: Например, минната компания Rio Tinto обяви инвестиции от 2,4 млрд долара в проекта си Jadar в Сърбия, който предвижда производство на 58 000 тона литиев карбонат. Той е нужен за батериите, така че ако това бъде осъществено, Сърбия може да участва с батерии и така да се намали цената на тази кола.

„Като цяло производствените разходи в Сърбия са относително ниски, така че очаквам новото Yugo да бъде значително по-евтино от конкуриращите се автомобили като Honda e, Renault Zoe, Mini Cooper SE, Peugeot e-208, Opel Corsa-e и т.н.", казва още дизайнерът.

Снимки: Behance

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Филип Марлоу ( преди 2 години )
    Колата им като ракията - слаба работа. С други думи - хубава работа, ама сръбска.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    джук-анкович ( преди 2 години )
    Легендарно ,като най големият *** продаван в Америка.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    факт ( преди 2 години )
    Купето на Юго 45 беше всъщност взето от Пежо 104 ,отдолу е възможно да са адаптирали части от Фиат 127 , но Фиат нямат такова купе . Получил се е някакъв технически буламач , а имаха и наглостта да го изнасят в САЩ където станаха за смях и са 1 за присмех и до днес .
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно е, но ми напомня на голф 1, 2 и като че ли има нещо от Шкода.
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    чак пък легендарно, чак пък популярно......айде стига вече, те и ваксините пазят от вируса ама друг път !
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    Ако стане, ще бъде наистина перфектно реализирано инвест.намерение, което определено ще допринесе за целенасочена икон. Con-Currеntно-способност на Балканите, респ. експанзия с цел - добронамерено и дългоочаквано намаляване цените на ел.карите и хубаво би било, ако се постигне една лично прогнозна и преднамерено очаквана цена от около 17-18 хиляди ЕВРОС! за новата YU-Застава.