IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

3 примера за това, как шофьорите убиват механичната кутия (и един мит)

Дори най-здравата трансмисия може да се повреди, ако с нея се отнасят зле

Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. Най-често допусканите от човека зад волана грешки са четири - те държат ръката си върху лоста на скоростите, не натискат съединителя докрай, държат непрекъснато левия си крак на съединителя и през зимата не подгряват автомобила си.


шофьорски грешки


Наистина ли тези действия са пагубни за скоростната кутия? Ето какво мисли един експерт, работещ в автомобилен сервиз:

"Напълно вярно е, че вредните навици на шофьора водят до износване и до повреди на механичната скоростна кутия. Държейки ръката върху скоростния лост, ние натоварваме механизма за превключване и това води до износване. Натиснатия не докрай съединител кара синхронизаторите да работят под по-голямо натоварване и това съкращава ресурса им. А навикът постоянно да се държи крака на педала на съединителя го натоварва значително, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо.


шофьорски грешки


Що се касае до загряването на механичната скоростна кутия през зимата - това на практика е невъзможно. Загубите при триене в нея са малки, затова и тя загрява от топлината на двигателя. Ако при студено време скоростите се включват много трудно, то е добре да проверите дали маслото в агрегата е с правилен вискозитет", посочва Алекс Ревин.

Експертът препоръчва и още две неща, които ще удължат живота на механичната скоростна кутия. Не трябва да се намалява скоростта на автомобила при преминаване през неравности на пътя с частично натискане на педала на съединителя. Това ще доведе до пробускуване, което износва дисковете. Освен това, много шофьори следват предписанията на производителя и никога не сменят маслото в скоростната кутия, а това е грешка.


шофьорски грешки


"С години маслото започва да абсорбира продукти като прах и влага, които са проникнали през вентилатора и това води до неговото износване. Затова маслото трябва да се сменя задължително, като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в автоматичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин.

Той допълва, че съвременните механични скоростни кутии изкарват значително по-дълго време отколкото тези на автомобилите от миналия век. Понякога те надживяват дори самата кола, но това се случва само при правилна експлоатация и поддръжка.

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фермер ( преди 2 седмици )
    Скоростните кутии имат отдушници за вентилация,явно това са превели като вентилатори.
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Иван Петров ( преди 2 седмици )
    Аутомедия, чета излиянията ви, коментарите на експертите, които изпитват затруднение в наливането на течност за чистачките, грамотността на всички в Интернет пространството и се посирам. А го правя докато ***, което вече е притеснително, щото някой ден ще си избърша свинктера с телефона, а принципно използвам вода.Толкова сте зле! Закривай!
  • #24
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Малиииии.... ( преди 2 седмици )
    Какви жила на съединителя? Тази статия да не е копирана от вестник през1960г.?
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    То явно за тях скоростната кутия е тенджера с похлупак и прахта, разбираш ли влиза вътре-пълен смях...
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Иван ( преди 2 седмици )
    Къде е тоя вентилатор на скоростната кутия??Цял ден го търся и го няма!!Аз само да го намеря и м......!!
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Шиле ( преди 2 седмици )
    Пореднатя статия от раздел, хумор и забава.Смях се до сълзи... Щеше да е още по смешно, ако не беше тъжно..
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Пешо - Вин дизел ( преди 2 седмици )
    До #15 анонимник. Заинтригуван съм от интерпретацията ти за втулки, синхронизатори и трамсмисия. Та да питам; Защо хората говорят за скоростна кутия и трансмисия!? Да неби да са едно и също нещо? Можеш да започнеш с умозаключенията си. Ще св посмеем.
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Последно ??? ( преди 2 седмици )
    "като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в механичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин."ГОЛЕМИ ШЕГАДЖИИ сте в тази Аутомедиа Инвестор...;-)
  • #18
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 2 седмици )
    Поредната ужасна статия....
  • #17
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Ангел ( преди 2 седмици )
    Търсих вентилатора на кутията...няма ! Ужас ами ако съм го убил !??