fallback

BMW не бърза да се отказва от конвенционалните двигатели

Преходът към електромобили няма да стане от раз, затова баварците ще обновят своите ДВГ

Mercedes обяви, че ще се трансформира в производител на електромобили до 2030 година ако "пазарните условия позволяват това". Audi пък заявяват, че от 2026 година нататък ще представят само нови модели на батерии. А какво се случва с BMW? Последният член на "Голямата германска тройка" явно все още не е готов да се посвети само на електричеството и смята, че в двигателя с вътрешно горене има още живот.

В интервю за изданието Automotive News, шефът по разработките на BMW Франк Вебер заявява, че преходът към електромобили няма да се случи за един ден и все още има нужда от отговори на някои важни въпроси. Сред последните са: "Кога системата ще е готова да поеме всички тези електромобили? Става дума за зарядна инфраструктура и възобновяема енергия. Готови ли са хората? Готова ли е системата? Готова ли е инфраструктурата?, пита Вебер.

Извън горните въпроси, на дневен ред е и проблемът с работната сила, тъй като в BMW, както и при всеки друг автомобилен производител, не са малко хората, ангажирани в разработката и развитието на конвенционалните двигатели. Такива служители поетапно се насочват към електромобилите, но всичко е един доста комплексен процес, който изисква значително време за подготовка и обучение на персонала.

Междувременно, стриктните регулации на стандарта Евро 7 идват доста скоро и според Франк Вебер сега ще е последното голямо инвестиране в бензинови и дизелови двигатели. Парите, които ще се похарчат от развойните центрове на компанията, за да може ДВГ да отговорят на по-стриктните регулации ще осигурят близкото бъдеще на конвенционалните агрегати, най-малко до края на настоящото десетилетие.

И тъй като до края на десетилетието има още цели 9 години, Вебер смята, че е рано и преждевременно да се говори за стратегия за отказ от конвенционалните двигатели. Мениджърът отбелязва, че BMW не смята да се изтегли от пазара на коли с ДВГ прекалено скоро и настойчиво да кара клиентите да си купуват електромобили, особено при настоящото ниво на зарядна инфраструктура, която е далеч от това да може да издържи на масово разпространение на електрически коли.

Говорейки за инфраструктура, баварският производител инвестира сериозно и в горивните клетки, особено по отношение на зареждането на водород, където нещата са много по-скромни от станциите за електромобили. А такива все пак ще има доста, с лансирането на семейството Neue Klasse, чиито първи представител се очаква през 2025 година. Според Вебер, всеки модел от Серия 2 до Х7 ще бъде на една и съща архитектура. Интересното е, че в случая не се споменава за Серия 1 или наскоро обявения флагмански SUV на BMW.

fallback
  • #8
    Кристиан Борисов ( преди 2 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    2, енергията като петрола е геополитика, също си зависим защото не е само вятър, вода и слънце, което е крайно недостатъчно за енергоемките производства. Мантрата с панелите на покрива, я остави, това е само при определени условия, а за град е доста неприложимо.
  • #6
    Зеленоок ( преди 3 години )
    До Гочето с голфа,Къде пък ги прочете тия глупости? ID.3 или 4 карал ли си да видиш колко са зле.... Може пък на BMW да е по-правилна стратегията.
  • #5
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Много ми хареса стратегията им - по-малко коли на по високи цени. Клиентите плащали каквато и цена да им кажели. Интересно след 5 години какви оправдания ще имат за загубеният пазарен дял.
  • #4
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Няма,няма.Третият райх беше хилядолетен,но изкара цели 12 години,та така и с ДВГ ще стане,и един ден никой няма да помни електроглупостите.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Петеолът свършва необратимо.Каквото и да правят са аут.
  • #2
    TSLA ( преди 3 години )
    Петролът е геополитика, мъдрий. Никой не го брига за ел. коли а за зависимост от скъп вносен петрол от размирни държави за половин трилион евро годишно, срещу независимост чрез транспорт на местна ел. енергия.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Зад това мъдро решение, дали не се прокрадва, че близкото бъдещето не е толкова електрическо, колкото на някои им се иска? Дали не е свързано и с факта, че ел. коли са зависими от суровини, които се добиват на места с Китайско влияние?
fallback
Последни