Mercedes обяви, че ще се трансформира в производител на електромобили до 2030 година ако "пазарните условия позволяват това". Audi пък заявяват, че от 2026 година нататък ще представят само нови модели на батерии. А какво се случва с BMW? Последният член на "Голямата германска тройка" явно все още не е готов да се посвети само на електричеството и смята, че в двигателя с вътрешно горене има още живот.
В интервю за изданието Automotive News, шефът по разработките на BMW Франк Вебер заявява, че преходът към електромобили няма да се случи за един ден и все още има нужда от отговори на някои важни въпроси. Сред последните са: "Кога системата ще е готова да поеме всички тези електромобили? Става дума за зарядна инфраструктура и възобновяема енергия. Готови ли са хората? Готова ли е системата? Готова ли е инфраструктурата?, пита Вебер.
Извън горните въпроси, на дневен ред е и проблемът с работната сила, тъй като в BMW, както и при всеки друг автомобилен производител, не са малко хората, ангажирани в разработката и развитието на конвенционалните двигатели. Такива служители поетапно се насочват към електромобилите, но всичко е един доста комплексен процес, който изисква значително време за подготовка и обучение на персонала.
Междувременно, стриктните регулации на стандарта Евро 7 идват доста скоро и според Франк Вебер сега ще е последното голямо инвестиране в бензинови и дизелови двигатели. Парите, които ще се похарчат от развойните центрове на компанията, за да може ДВГ да отговорят на по-стриктните регулации ще осигурят близкото бъдеще на конвенционалните агрегати, най-малко до края на настоящото десетилетие.
И тъй като до края на десетилетието има още цели 9 години, Вебер смята, че е рано и преждевременно да се говори за стратегия за отказ от конвенционалните двигатели. Мениджърът отбелязва, че BMW не смята да се изтегли от пазара на коли с ДВГ прекалено скоро и настойчиво да кара клиентите да си купуват електромобили, особено при настоящото ниво на зарядна инфраструктура, която е далеч от това да може да издържи на масово разпространение на електрически коли.
Говорейки за инфраструктура, баварският производител инвестира сериозно и в горивните клетки, особено по отношение на зареждането на водород, където нещата са много по-скромни от станциите за електромобили. А такива все пак ще има доста, с лансирането на семейството Neue Klasse, чиито първи представител се очаква през 2025 година. Според Вебер, всеки модел от Серия 2 до Х7 ще бъде на една и съща архитектура. Интересното е, че в случая не се споменава за Серия 1 или наскоро обявения флагмански SUV на BMW.