IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Историческият срив за дизела в Европа

За първи път в историята са продадени повече електрички и plug-in хибриди

Продажбите на автомобили в Европа все още намаляват и това едва ли е изненада. Заради кризата с чиповете и коронавируса през август регистрациите на нови автомобили в 27 от държавите в ЕС са едва само 713 714. Това е с -18% в сравнение с резултата от преди 12 месеца и с -33% в сравнение с август 2019 година. Всъщност, резултатът е най-лошият от 2014 година насам.


дизел


Въпреки общия спад, продажбите на електрическите и plug-in хибридните автомобили продължават да растат, като през миналия месец те представляват 21% от общия брой (151 737). Така те надвишават дизеловите автомобили с 1% или с 10 100 единици. За сравнение съотношението през 2019 година е била 30% на 3% в полза на дизелите, а през 2020 година - 29% на 11%.

За популяризирането на електрифицираните превозни средства помага и кампаниите, водени от властите в отделни страни, които стимулират покупката на автомобили с ниски или нулеви вредни емисии. Експертите обаче отбелязват, че човечеството е изправено пред промяна в навиците за покупка на автомобил и това ясно се вижда от резултатите.

Най-продаваните електрически автомобили в Европа през август 2021 година са Volkswagen ID.3 - 7 904 бройки, следван от Tesla Model 3 (7824) и Volkswagen ID .4 (4 624). В класацията на плъгин хибридните автомобили начело е Ford Kuga - 3512 единици, следват Mercedes-Benz GLC (2670), BMW 3-Series (2343), Mercedes A-Class (2296) и Audi A3 (1692).

0 от 500
  • #30
    16 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да се забранява отровния, карценогенен дизел още сега. Бъдещето е на коли без димяща отрова.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 2 месеца )
    До 30Що?
  • #28
    15 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хаха, ядрената енергетика е най-скъпата, защото произвежда огромно количество радиоактивни ***, които изискват специално съхранение за поне 200 000 години напред, невежи, смотани го ве да
  • #27
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Докторът ( преди 2 месеца )
    Неправилната енергийна политика на ЕС ще удари именно най-бедните хора най-силно.ЕС доброволно се отказа от най-чистият източник на енергия - атомната централа.Всичко останало е по-скъпо, не произвежда ток и замърсява повече.За да минат всички на ток трябва да се построят по още 2 атомни електроцентрали в България само.Иначе най-бедните *** ще бъдат ударени яко в цената на тока
  • #26
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Разбира се че всичко падна и ще продължава да пада. Както виждаш, цените на материалите за батериите се вдигнаха с 200%, но цените на батериите не само че не се вдигнаха, но и продължават да падат макар и с по-малки темпове. Цените на материалите също ще паднат след време, защото в момента са вдигнати спекулативно заради голямото търсене. Заради високите цени и големите печалби се разработват много нови находища и се инвестира в нови заводи за батерии. Скоро ще има свръхизлишък от двете.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    умньо, падна, ама като сте смотани си е доживот
  • #24
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 25 ( преди 2 месеца )
    Умньо , списващ като останалите в треторазреден сайт, те тебе питат сигурно по глобалните въпроси, а цената на електричките падна ли ? А кво става с тока ? А цената на ресурса за батериите падна ли или се вдигна? А кой държи ключа от палатката за батериите?
  • #23
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хаха, хора без средно решават глобални проблеми, гиди разбирачите, от 2010 до 2020 цената на батериите спадна с 87% ....
  • #22
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Аз ( преди 2 месеца )
    Ами целият свят кара бензин, ние в Европа караме дизел... Защото преди години еко-мунистите казаха, че дизелът е по-еко, защото не отделя толкова много CO2. Сега финансирането на тази теза спря и сега сме на призиви за електрички. След това ще трябва да ги сменяме с водородни. А после на такива с малки ядрени реактори или животинска тяга
  • #21
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до тоя долу ( преди 2 месеца )
    А изгорялото масло и антифриз от дъртия ти бензинов кош безвредни ли са за децата ти, про мит мозък?Промишленото замърсяване и сажди от въглища как са ?.