fallback

Норвегия приключва с конвенционалните автомобили до 6 месеца

След април 2022 година в страната ще се продават само електрифицирани модели

Норвегия е една от страните, които са си поставили за цел първи да забранят продажбата на автомобили с двигател с вътрешно горене. Замисляният от властите срок за това е 2025 година, но статистиката на продажбите показна, че това може да стане още по-рано - през април 2022 година, прогнозира Автомобилната федерация на Норвегия.

В случая тя се позовава на данните от последните 4,5 години. Ако през периода януари-август 2017 година моделите с двигател с вътрешно горене (бензинов или дизелов) са заемали над 50% от пазара, то през първите 8 месеца на 2020 година техният дял е 21%. А за периода януари-август 2021 година техните продажби са едва 9,66%.

За първите 8 месеца на тази година в Топ 15 по продажби в страната са 14 електромобила и един хибрид. Най-успешният модел само с двигател с вътрешно горене е дизеловият Volkswagen Tiguan, който се нарежда едва на 38-о място.

Изчисленията на експертите, подкрепени със съответната графика, показват, че ако този темп се запази, то продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене ще достигнат до нулата през април 2022 година. Като цяло, до момента над 90% от продажбите в Норвегия се падат на електромобили и хибриди.

По света, разбира се, ситуацията е различна, но и там се отчита тенденция за увеличаване на ръста на продажби не електрифицирани автомобили. По данни на компанията за анализи през първата половина на 2021 година в света са продадени 2,6 млн чисти електромобили и зареждащи се хибриди, което е със 160% от същия период на 2020 година.

Прогнозата е, че за 2021 година електрифицираните автомобили ще достигат 5 млн от общо 71 млн продадени коли. По региони колите на ток (EV+PHEV) са разпределени така: Китай - 47%, Европа - 40%, САЩ - 10% и останалите пазари - 3%. При производителите Tesla заема 15% от пазара, концернът Volkswagen - 13%, китайският SGMW - 11, а по 6% държът групата BMW и концернът Stellantis (общо всички тези компании държат 51% от пазара).

fallback
  • #40
    до 45 ( преди 3 години )
    Ти да не си спал с такъв на празен ход в затворен гараж че да знаеш?
  • #39
    анонимен ( преди 3 години )
    Вносен петрол за милиарди ИЛИ наш евтин ток по 13 ст. нощна с ДДС. Бързи, тихи, лесни за каране коли без поддръжка ИЛИ мудни, тракащи дръгели с постоянно обслужване и ремонти. Чист въздух, здраве и тишина ИЛИ смог, шум, намален тонус и болести (сърдечно-съдови, белодробни, ракови). Всеки си прави избора.
  • #38
    Anonymous ( преди 3 години )
    Тез са за хоспитализиране в психиатрична клиника. Няма по-хубаво чувство да ти мърка 6+ цилиндъра под капака и по-хубава симфония от v10.
  • #37
    Дедо ( преди 3 години )
    тия като не ги огрева слънцето достатъчно, изперкват и правят глупости, сега остава само да им дръпнат централно шалтера
  • #36
    smirn0ff ( преди 3 години )
    много ме кефи мисълта как *** ще разпъва кабел от панелката за да зарежда на нощна тарифа електромобила си :D
  • #35
    Йфйт ( преди 3 години )
    Тигуан дизел???!!*** и недоразумението, туй само да го блъскаш в стената. *** недоносени
  • #34
    До39 ( преди 3 години )
    В Норвегия какъв е процента на живеещите в гета св сгради 8 + ет. и в къщи и какъв е в Бг ? Колко от норвежците имат в къщата/гаража си собствена зарядна станция или могат да си купят такава и колко от българите имат къща или гараж където да я монтират , а отделно да си купят?Колко зарядни станции има в обществените паркинги в Нор. и колко в БГ, а колко такива паркинга има в Бг.Как си представяш зареждането на електрички пред панелен блок в Бг ?А дали БГ ще се бият за място на евтино зарядно?
  • #33
    До 38 ( преди 3 години )
    А как според теб ги зареждат в Норвегия? На Суперчаджър ли ги зареждат, всички? Суперчаджър е за дълъг път, а не за постоянно зареждане от там!
  • #32
    До 37 ( преди 3 години )
    Направо си представям как 1млн панелни клош а ри са пуснали разклонителите през терасата и зареждат май прешъс секънд хенд електричка пред блока на нощна тарифа, която ще като тарикатското каране на газ, а балъците ще са на дневна или на суперчарджърите.
  • #31
    До 34 ( преди 3 години )
    И какво не виждаш, не разбирам? Като са включени с каква мощност зареждат? В София са включени 1 млн бойлера, нали? Е, на колите зареждат със същата мощност на домашни зарядни! Какво не ти е ясно? А нощно време, консумацията е много ниска в сравнение, с деня и въобще, даже няма да натовари системата!
fallback
Последни