fallback

Какъв е оптималният пробег за кола на старо?

Проучване показва как хората избират употребяван автомобил

Експертите от Auto.Mail проведоха изследване сред собственици на автомобили, живеещи в градове с над 100 000 жители. Проучването трябва да определи оптималния пробег на употребявана кола, при който тя може да бъде закупена.

В изследването са участвали 8000 шофьори, като 26% от тях притежават автомобила с пробег до 50 000 км, 21% - с пробег между 50 000 и 100 км, 22% - с пробег от 100 000 до 150 000 км и още 29%, чийто коли са изминали над 150 000 км.

Според най-разпространеното мнение, автомобилът започва да се чупи при достигане на пробег от 100 000 км. В случая 8% от участниците в допитването посочват, че колите им са получили повреда преди достигането на 30 000 км, а при 11% от респондентите се е наложил ремонт при пробег между 30 000 и 40 000 км.

За повреди при автомобилите с пробег от 50 000 до 100 000 км съобщават 22% от анкетираните, а в следващите две категории - от 100 000 до 150 000 км и над 150 000 км, проблеми са открити съответно при 22% и 24% от участниците в проучването.

Ако става дума да оптимален пробег от гледна точка на покупката на употребяван автомобил, повечето собственици (29%) считат за най-добър вариант придобиването на кола с пробег между 50 000 и 100 000 км. Други 27% от разпитаните посочват машина, изминала от 30 000 до 50 000 км.

Автомобилите с по-малък пробег са по-търсени от жените, като 16% от тях смятат, че най-добрият вариант е покупката на кола, изминала между 15 000 и 30 000 км. При мъжете този процент е 11, като те са по-склонни да разглеждат покупката на превозно средство с пробег от 50 000 до 100 000 км. Този вариант избират 29% от мъжете и 26% от жените.

При възрастовите групи по-малкият пробег е предпочита при хората от 35 до 44 години - 16%, докато младежите (18-24 години) са по-склонни да придобият автомобили с пробег над 100 000 км - 15%. Други 8% от младите хора са готови дори да вземат кола с над 300 000 км пробег, докато при по-възрастните (над 35 година) този показател е едва 3%.

Изследването показва още, че 32% от собствениците на автомобили са се сблъсквали с превъртян пробег при покупката на кола. Любопитното е, че по-младите хора - тези под 35 години, по-често проверяват историята на превозното средство, докато по-възрастните го правят рядко.

fallback
  • #9
    Ичиргу боила ( преди 3 години )
    Аз искам немски премиум със запазено паркомясто в сервиза. И да е милионник.
  • #8
    Продължаваменапред ( преди 3 години )
    Сано не ми е ясно, как точно някой чужденец ще си остави колата за продан, като и е навъртял едва 20000 км, всичко идва насам след 350000
  • #7
    Гошо ( преди 3 години )
    Кола след 2005 г не е за купуване на старо.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Дизелите сменят дюзи на около 200к, демек за дизел се гледа състоянието и дори ако е на 200к+ със сменени дюзи е по-добре отколкото на 100к и да трепериш, кога ще се запушат...
  • #5
    онЗи ( преди 3 години )
    пробега е много несигурно нещо. колата, която карам в момента я взех на 160 000км 5 годишна а имаше по новия модел на две години 212 000 км... важното продавача да не върти километража
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Какви са тези изсмукани от пръстите данни? Важното не е само пробегът, а и възрастта. Най-добре е умерено или малко каран автомобил, по 10-20 хиляди на година.А как си измислихте тази глупост, че младежите предпочитали коли с голям пробег? Когато не могат да си позволят друга, се примиряват с такава! Защо не включихте и България в статистиката, че българите предпочитали коли втора ръка и на много километри? Крайно време е да наблегнете върху качеството на статиите, а не върху бройката!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Над 500 000 за да се изчистят всички заводски дефекти по автомобила и да се разработи хубаво. Ако след 500 000 километра автомобила няма ръжда и всичко по него работи значи е наистина качествена машина. Всички дефекти са изчистени и всичко каквото е трябвало да се смени вече е сменено от предишните собственици. Колите които преминат 500 000 като цяло нямат много проблеми. А чупливите започват да се разпадат още на 100 000 и към 200 000 вече са за скрап.
  • #2
    Име ( преди 3 години )
    за 320к км смених само съединител и маховик, и пак са за смяна. Никакъв друг ремонт освен консумативи!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Предпочитали 15-30 хил км пробег!? Къде ги тея коли? Ако случайно я откриете ще е на по-малко от година на цената на нова от магазина.
fallback
Последни