fallback

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.

Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

fallback
  • #73
    BeenThereDoneThat ( преди 2 години )
    Карах 3 години и половина RAV4 Hybrid. Страхотен автомобил, уникален автомобил, особено след като се оттървах от него.Сега карам дизел, Евро 6d. И бензин гледах, ама условията за конкретния автомобил не бяха толкова добри.Дали бих си взел хибрид отново - може би, но след дооооста време. А електричка - отстъпвам си реда на някой tree-hugger, дето си мисли, че е много яко да имаш Тесла или Нисан Листо и за ремонт те дръстят повече, отколко струва тая същата бангия.
  • #72
    Нямам Ток ( преди 2 години )
    Ако живеете в кооперация или панелен блок погледнете през терасата...има коли паркирани навсякъде ако живеете на място подобно на кооперацията в която живея аз. А сега си представете всички тези 20-30-50 коли как хората си ги зареждат с разклонител през прозореца в кухнята... 50 кабела си висят след всеки работен ден... смешно, нали?Всеки който е пътувал за уийкенда от София знае какво се случва, бензиностанциите са пълни и се чака ред, а отнема 3-4 минути... представете си ако се чака 40мин-4 ...
  • #71
    Тъпанчев ( преди 3 години )
    Скачени съдове знаете ли какво е? Електроавтомобилите бият рекорди по продажби а петрола е 90$.Тока в ЕС свърши но в останалия свят карат ли карат на петрол.Колкото повече ограничават ДВГ в "белия свят" толкоз повече ще го ползват във втория и третия свят, докато не свърши петрола някъде след 30-40г. Хората са истинския проблем на планета!
  • #70
    петела ( преди 3 години )
    Може и да бъркам,но ситуацията със зареждането на водородните автомобили е доста по-тежка,отколкото с електрическите. Така че вместо пари за реклама са необходими пари за инфраструктура,колкото и иновативен и "полезен" да е агрегата.
  • #69
    случаен минувач ( преди 3 години )
    След като вече се разработи ДВГ на водород, защо не се рекламира и да се пусне в масова продажба?
  • #68
    анонимен ( преди 3 години )
    не е лесно да сте толкова смотани, половината ток в немско идва от зелени източници
  • #67
    Пол ( преди 3 години )
    Тойота произвеждала на година 18.1 милиона хибридни автомобила???Ами с останалите нехибридни, колко милиона още?Свободни съчинения на тема математика и информация.
  • #66
    Kreti ( преди 3 години )
    Леле колко са умни ЕКО умниците и колко лесно се манипулират. Хора вие спряхте да мислите и каквото ви каже Бабоефача Макрон и Баба Шмъркел и изпадате в екстаз. Германия гори все още въглища за да прави ток, балъци нещастни. Напредничава и богата Норвегия продава петрол. Сечем гори , замръсяваме вода за вадим литий и после пазим природата , не е лесно да си кух и да вярваш
  • #65
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, сега соларни панели и батериите са най-евтини, ама кой да чете?????
  • #64
    Гошко ( преди 3 години )
    Никой, никъде не говори за самолети, кораби,тирове, Те на ток ли са?
fallback
Последни