След като Volkswagen Group обнови Polo и SEAT Ibiza, дойде ред на Ford да отговори на предизвикателството в този сегмент. Европейското подразделение на марката обнови най-популярния си модел Fiesta, като промените не са толкова сериозни, но това е напълно логично, тъй като автомобилът е в средата на жизнения си цикъл.
Въпреки това, има някои забележителни подобрения, като сред тях са стандартни LED-фарове, които вече ще бъдат достъпни за цялата гама на модела. По-скъпите версии ще получат матрични LED-светлини с технология, която не позволява заслепяването на идващите насреща шофьори. Те вече се предлага за конкурентите SEAT Ibiza, Opel Corsa и VW Polo.
Самите фарове се предлагат с черни рамки, като задните светлини също сa с LED-технология и имат тъмен оттенък. Както досега, всяка нова версия на Fiesta получава свой собствен дизайн на предната решетка, както и други детайли, които визуално разграничават различните нива на оборудване. При ST-Line, например, има преработена горна решетка с по-дълбока вложка и лъскаво черно покритие, което се комбинира с увеличена долна решетка и изкуствени въздухозаборници в цвят на каросерията.
По-ниските нива Trend и Titanium са с леко модифициран външен дизайн, докато версията ST получава нова боя Mean Green. Ford продължава да предлага Fiesta във вариант с три врати - нещо, от което конкурентите се отказаха. Отново се предлага и допълнителен пакет Vignale, който придава на хечбека по луксозен вид и добавя различни екстри в оборудването.
Салонът на обновения модел е с 12,3-инчов цифров дисплей през водача и използва камера, монтирана на предното стъкло, която работи с навигационната система. Високите нива на оборудване получават нови седалки с по -добра странична опора и вградени подглавници.
Промени в задвижването почти няма, но при версията ST двигателят EcoBoost с обем 1,5 литра и 197 к.с. е получил увеличен с 10% въртящ момент - 320 Нм. Този вариант на турбомотора досега се поставяше на Puma ST. С него Fiesta вдига 100 км/ч от място за 6,5 секунди и развива максимална скорост от 230 км/ч.
Само при ST вече се предлага режим, при чието активиране се изключва системата за контрол на сцеплението и се променя електронната система за контрол на стабилност. Тя преминава в режим на „широко приплъзване“. Срещу допълнително заплащане хечбекът може да бъде оборудван с механичен диференциал с ограничено приплъзване Quaife, за да се изостри управлението по време на завои. Стандартните 17-цолови джанти могат да бъдат заменени за по-големи - 18-цолови.
Още снимки на обновената Fiesta - вижте в галерията:
Що се отнася до стандартната Fiesta, тя отново се задвижва от 1,0-литров EcoBoost, достъпен в три варианта на мощност - 100, 125 и 155 к.с. Турбомоторът работи с 48-волтова „мека" хибрида система, като при двете по-мощни модификации може да се съчетае с 6-степенна механична скоростна кутия или автоматик със 7 предавки и с двоен съединител.
Снимки: Ford