Mercedes-Benz ще се съгласи с въвеждането на опростени задвижващи системи във Формула 1 през 2026 година, за да може в шампионата да се включи Volkswagen. Това обяви шефът на тима Тото Волф след среща, на която са обсъждани именно новите двигатели.
В дискусията са участвали хора от ръководството на Формула1, служители на Международната автомобилна федерация (FIA) и представители на настоящи и потенциални производители на двигатели, включително от Volkswagen.
Сегашните турбо-хибридни двигатели бяха въведени във Формула 1 през 2014 година. Те се състоят от две основни системи - MGU-H и MGU-K, като предложеното опростяване предвижда отпадането на първата от тях. MGU-H (Мотор-генератор-топлина) е това, което възстановява и съхранява енергията към и от турбокомпресора, докато MGU-K съхранява кинетичната енергия от спирането и я препраща към колелата.
Промените по задвижващите системи са от ключово значение за бъдещето на Формула 1, тъй като все по-голям брой производители се отказват от двигателите с вътрешно горене. Според информация на изданието Motorsport, шефът на отбора на Mercedes във Формула 1 е заяви, че премахването на MGU-H е компромис, но той ще бъде направен, ако това ще помогне за привличането на VW в шампионата.
„Не мога да говоря за никой друг, но в Mercedes сме готови да приеме тази промяна, за да улесним влизането на Volkswagen Group. Но има няколко други теми, по които трябва да се намери компромис", категоричен е Тото Волф (на снимката вдясно).
Съобщава се, че Volkswagen Group е била представена в дискусията за силовите агрегати от две от нейните марки - Audi и Porsche. Формула 1 приема хибридни технологии, но преминаването към изцяло електрическо захранване, би променила напълно шампионата. Затова и организаторите на шампионата залагат на бъдещо използване на биогорива.
В момента болидите използват 5,75 % смес от биогорива, като през следващата година това ще се увеличи до 10%. Планът е да се премине към биогориво от трето поколение, известно още като „електронно гориво", до 2030 година Подобен ход може да изкуши Porsche, за който се знае, че вече експериментира със собствената си състезателна програма, използвайки подобно гориво.
Компанията от Щутгарт вече изрази интерес за навлизане във Формула 1, като дори обяви, че ще направи двигател, който да отговаря на разпоредбите през 2021 година. Един от проблемите обаче беше именно системата MGU-H, така че с нейното отпадане той може да бъде решен.
Както вече е известно, Honda напуска шампионата в края на 2021 година и така във Формула 1 ще останат само три доставчици на двигатели - Mercedes, Ferrari и Renault. Red Bull ще бъде четвъртият, тъй като ще продължи да развива и произвежда двигатели на Honda, но за разлика от останалите, компанията не разполага с производствен модел.