IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Краят на една епоха: Кими Райконен се пенсионира

Вижте кои са другите девет пилоти с най-много стартове в историята на Формула 1

Кими Райконен, световният шампион във Формула 1 от 2007 година, обяви в Instagram, че ще сложи край на кариерата си след края на този сезон. Финландецът уточни, че е взел решението още миналата зима. Райконен отдавна вече е пилотът с най-много участия в цялата история на световния шампионат - 344 до момента, и общо 341 старта, при това ще има възможност да увеличи още малко бройката. От действащите състезатели близо до него са единствено Фернандо Алонсо (с 18 по-малко), Люис Хамилтън (63 по-малко) и Себастиян Фетел (72 по-малко).
  
   
Кими Райконен, оттегляне
    
    
Първият старт на Кими в шампионата бе за Гран при на Австралия на 4 март 2001 година - преди повечето от днешните му конкуренти в F1 дори да са проходили. По онова време Макс Верстапен, Шарл Льоклер и Джордж Ръсел са били на по три годинки, Ланс Строл - на две, Мик Шумахер и Лендо Норис - на 1, а Юки Цунода дори не е бил навършил годинка.

Кариерата на Кими започна с обещаващ дебют в Sauber  и после с дълъг престой в McLaren. С тези два тима той спечели девет състезания, преди да замести самия Михаел Шумахер във Ferrari и да спечели титлата още в дебютния си сезон. Две години след това обаче италианците безцеремонно го изгониха, за да вземат Фернандо Алонсо. Финландецът не можа да си намери друг отбор и напусна Формула 1 за две години, през които си пробва късмета в NASCAR и Световния рали шампионат.
  
  
Кими Райконен, първа победа
Първата победа на Кими
  
   
Завърна се във формулата през 2012 с Lotus F1 и спечели още два старта, преди отново да се присъедини към Ferrari. Вторият му период в Маранело обаче бе по-скромен, с една-единствена победа за пет сезона. Последва завръщане и в Sauber и последната му, както се оказва, работа в шампионата - като пилот на Alfa Romeo.

Любопитното е, че Кими държи постижения и в двата края на възрастовия спектър. Освен най-опитния, той е и сред десетте най-млади победители във Формула 1 (всъщност осми по този показател). По общ брой победи се нарежда на 15-о място в историята. Освен това е пилотът с най-дълъг период между първа и последна победа, и единственият в съвременната епоха, печелил състезание от стартова позиция сред 16-ата.
    
      
Пилотите с най-много стартове в историята (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 1 седмица )
    Всъщност Бразилия, италианска фамилия :) ако беше португалска, щеше да се чете бариШелу
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 1 седмица )
    така е, но 20 години коментаторчета му викаха все БариЧело, и то се наложи, като Вашингтон
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Dfh ( преди 1 седмица )
    Кога ще научите, че не е БариЧело, а БариКело???? Бразилия, португалски...
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    трябваше веднага да кажеш, че си рено ентусиаста, да не се хабя да общувам с клинични пациенти :D господин Браун впрочем беше служител на Honda през 2008. Айде бегай към Карлуково и този път да си изпиеш всичките хапченца
  • #6
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 1 седмица )
    Ти си невеж Цялата кола е на Рос Браун и дръпнатите нямат ама грам общо и ако знаеше кой е Господин Браун нямаше да приказваш глупости че някакви жълтурнаци са направили колата щото чичко Рос е по-умен в Аеродинамиката от всички инженери в япония взети заедно.Та няма нищо общо с хонда джапанфенче превъзбудено
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 1 седмица )
    невероятна неграмотност кипи в тиквичката ти. Рос Браун откупи Honda F1 Racing Team, на който дотогава беше мениджър, след като в края на 2008 заради финансовата криза японците обявиха, че се оттеглят. Оставиха готов, разработен автомобил, и двамата пилоти - Бътън и Баричело. Самата кола, с която Бътън спечели титлата за Brawn, бе реално Honda RA109, с двигатели от Mercedes. Honda дори им осигури 100 млн. долара финансиране за сезон 2009. Когато мълчиш, не си личи веднага колко си невеж
  • #4
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тимът на Рос Браун няма нищо общо с Хонда тука кипи невероятна неграмотност
  • #3
    0 rate up comment 12 rate down comment
    Наскар ( преди 1 седмица )
    Много некадърен пилот Хамилтон го правеше за смях редовно
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 1 седмица )
    Има такива неща като квалификации. Когато не се класираш в тях, не стартираш, но пак се води участие :)
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    20 години - колко водки са това :D