Японският производител Subaru представи петото поколение на седана WRX. Спортният седан е получи редица подобрения, но следва стила на предшественика си и си остава лесно разпознаваем.
По традиция голямото задно крило е оставено за версията WRX STI, която ще бъде представена по-късно. Японците обаче уверяват, че аеродинамиката на новия модел е значително подобрена, като за това помага и формата на разширителите на предните калници.
Интериорът на автомобила е напълно преработен. В центъра на приборния панел е поставен "таблет", от който се управлява информационно-развлекателната система Starlink Multimedia Plus. Сензорният екран Full HD е с диагонал 16 инча, което е значително повече от досега (при предишното поколение той беше 7-инчов). От дисплея се управляват климатика, аудио-системата Harman Kardon с 11 говорителя, навигацията и др. Разположението на иконите се променя както е при смартфоните.
Под капака също има големи промени - вместо досегашния 2,0-литров "боксер" е поставен 2,4-литров, който развива 275 к.с. и 350 Нм, като така това е най-мощният базов WRX в историята на модела. Задвижването, разбира се, е към четирите колела, а като алтернатива на 6-степенната механична скоростна кутия се предлага нов автомат Subaru Performance, който сменя с 50% по-бързо предавките.
Седанът е изграден на досегашната платформа, но твърдостта на конструкцията е увеличена с 28%. Комплексът от системи за безопасност EyeSight е базов за всички версии с автоматик, като в него влизат адаптивен круиз-контрол с удържане в лентата на движение и други асистенти.
Още снимки на новото Subaru WRX - вижте в галерията:
Новото Subaru WRX за първи път ще се предлага в ниво на оборудване GT, което разполага с адаптивни амортисьори с електронно управление и нови режими на движение - към досегашните Comfort, Normal и Sport е добавен индивидуален, при който водачът сам настройва шасито и двигателя. Версията GT получава седалки Recaro с електрически регулиране и 18-цолови тъмно-сиви джанти.
Снимки: Subaru