fallback

Край на компромисите - Mercedes-Benz се отказа от хибридите

Причините за решението са преминаване към електромобили и слабите продажби

По време на автосалона IAA Mobility в Мюнхен концернът Daimler представи няколко електрически модела, както и първият plug-in хибрид на спортното подразделение Mercedes-AMG. Оказва се обаче, че той ще бъде и последният, тъй като германската компания се отказва от хибридите, за да насочи всичките си сили към разработката и производството на електромобили.

Още през 2019 година Daimler спря разработката на нови двигатели с вътрешно горене, тъй като ръководството на концерна иска да се съсредоточи върху електрическото бъдеще. През юли тази година беше обявено, че от 2030 година гамата на Mercedes-Benz ще включва само електромобили за пазарите в Европа, Северна Америка и Япония, докато в други региони ще се предлагат и модели с конвенционално задвижване.

Сега германският концерн прави още една стъпка в посока на преминаването към електромобили, като спира разработката нови plug-in хибриди. Именно те са считани за моста между традиционните автомобили и колите на ток. Новината беше съобщена от германското издание AMS, което се позовава на официален представител на Daimler. Неговото желание обаче е да остане анонимен.

Подобно изявление е малко странно с оглед на това, че концернът току-що стартира хибридизацията на спортните модели Mercedes-AMG. На автосалона в Мюнхен беше представен лифтбекът Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (на снимката), чиято мощност е 850 к.с. Неговият силов агрегат ще се използва и за други модели на Merfcedes-AMG, но вече е ясно - ново поколение на хибриди няма да има нито в гамата на спортното подразделение, нито в тази на Mercedes-Benz.

Първият сериен хибрид на Mercedes-Benz излезе през 2008 година, като той беше на базата на тогавашната S-Class (W221). През 2014 година се появи и първият plug-in хибрид - вече на основата на S-Class (W222). Сега такива версии имат A-Class, В-Class, Е-Class, S-Class, седанът и комбито CLA, кросуовърите GLA, GLC, GLE и вече споменатият лифтбек Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.

Роля за отказа от хибриди вероятно играе и фактът, че нито един от моделите на Mercedes-Benz не влиза в Топ 20 сред най-продаваните "зареждащи" се хибриди през тази година. В класацията обаче попадат конкуренти на моделите на производителя от Щутгарт като Volvo XC40 PHEV (26 839 продажби) и BMW 530e (24 985 продажби).

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ако Мерцедес спира развитието на ДВГ сега, какви модели с такива двигатели ще продава през 2030 ? Кой ще купи тогава двигател с технология от преди 10-15 години като конглокентите им ще имат нови двигатели ?
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Рисковано е да слагаш всички яйца в една кошница. Преминаването само към ел. автомобили може и да не стане толкова бързо и лесно и те първа ще започва да се сблъсква със сериозни предизвикателства.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми що им е да правят хибриди, като кола на ток излиза в пъти по-евтино, а се продава в пъти по-скъпо. Не говорим за батериите, а за останалите чарколяци. Иначе батериите и те вероятно не са нещо кой знае какво, ама ще ни работят следващите 50 години с цените на редкоземни метали, монопол на Китай и още хиляди простотии, че да ни стрижат.
  • #7
    sas ( преди 3 години )
    Странно, мисля, че МБ имат една от най-добрите плъг-ин хибридни системи на пазара. Моделите им са с 20-30 км повече пробег на ток спрямо еквиваленти на Ауди и БМВ, че дори Киа и Хюндай. Може би само Тойота са по-добри, но пък имат твърде малко плъг-ин модели. За цените не съм съвсем съгласен с коментарите - да, А160 е по-евтин от А250е, но това не е справедливо сравнение. Вземете А250 (сходна мощност) сложете екстрите, които са стандард в А250е, приспаднете държавната помощ и сравнете цените!
  • #6
    До 6 ( преди 3 години )
    Въпроса не е в моженето, въпроса е че примерно бензинова Sкласа с 389к.с. струва с 30 000лв. по-малко от хибридна такава с 367к.с., която е дори с по-лоша динамика. Все пак такива коли не си ги купуват прости хора а умни и богати, поне по-голямата част от тях в световен мащаб.
  • #5
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    Който може - прави хибриди, който не може се отказва и се моли на китайците да му продадат батерии. Немска технологична немощ.
  • #4
    име ( преди 3 години )
    Дизелът ще рулира, когато се осъзнаят че глобалното затопляне идва от производството на батерии и рециклирането им и че СО2 излиза от всички бензинови МПСта. накрая ще има само Дизел и ГАЗ/МЕТАН
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми нормално, когато хибрида ти струва повече от същия модел но само с ДВГ.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми нормално при положение че минават основно на електромобили от 2030г. а търсене за хибридите им сега даже има повече отколкото могат да произвеждат
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Като не могат да ги правят...
fallback
Последни