По време на автосалона IAA Mobility в Мюнхен концернът Daimler представи няколко електрически модела, както и първият plug-in хибрид на спортното подразделение Mercedes-AMG. Оказва се обаче, че той ще бъде и последният, тъй като германската компания се отказва от хибридите, за да насочи всичките си сили към разработката и производството на електромобили.
Още през 2019 година Daimler спря разработката на нови двигатели с вътрешно горене, тъй като ръководството на концерна иска да се съсредоточи върху електрическото бъдеще. През юли тази година беше обявено, че от 2030 година гамата на Mercedes-Benz ще включва само електромобили за пазарите в Европа, Северна Америка и Япония, докато в други региони ще се предлагат и модели с конвенционално задвижване.
Сега германският концерн прави още една стъпка в посока на преминаването към електромобили, като спира разработката нови plug-in хибриди. Именно те са считани за моста между традиционните автомобили и колите на ток. Новината беше съобщена от германското издание AMS, което се позовава на официален представител на Daimler. Неговото желание обаче е да остане анонимен.
Подобно изявление е малко странно с оглед на това, че концернът току-що стартира хибридизацията на спортните модели Mercedes-AMG. На автосалона в Мюнхен беше представен лифтбекът Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (на снимката), чиято мощност е 850 к.с. Неговият силов агрегат ще се използва и за други модели на Merfcedes-AMG, но вече е ясно - ново поколение на хибриди няма да има нито в гамата на спортното подразделение, нито в тази на Mercedes-Benz.
Първият сериен хибрид на Mercedes-Benz излезе през 2008 година, като той беше на базата на тогавашната S-Class (W221). През 2014 година се появи и първият plug-in хибрид - вече на основата на S-Class (W222). Сега такива версии имат A-Class, В-Class, Е-Class, S-Class, седанът и комбито CLA, кросуовърите GLA, GLC, GLE и вече споменатият лифтбек Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Роля за отказа от хибриди вероятно играе и фактът, че нито един от моделите на Mercedes-Benz не влиза в Топ 20 сред най-продаваните "зареждащи" се хибриди през тази година. В класацията обаче попадат конкуренти на моделите на производителя от Щутгарт като Volvo XC40 PHEV (26 839 продажби) и BMW 530e (24 985 продажби).
Снимки: Mercedes-Benz