fallback

Коли на старо - Audi A6 или BMW 5-Series?

Двата седана от Бавария струват приблизително еднакво, така че мненията на собствениците са важни

Тези два автомобила имат много общи неща - произход, размери, технически характеристики и др. Дори цените им на пазара на употребявани коли е приблизително еднакъв. А спорът между феновете на двете марки за това, кой е по-добрият от двата модела, няма скоро да бъде разрешен. Затова и при избора на употребяван автомобил е добре да бъдат чути собствениците на тези два седана. Те имат преки впечатления, тъй като доста добре познават тези модели. И могат да дадат по-точна оценка както за силните им страни, така и за слабостите им.

Audi A6

Като отправна точка в случая е избрано третото поколение на модела, което е доста често срещано. То се произвежда от 2004 до 2011 година, като претърпя един фейслифт през 2008 година. Цената на повечето прилично изглеждащи варианти е около 10 000 евро, но се срещат и такива, които струват наполовина.

Най-популярните версии, напълно разбираемо, са с автоматична скоростна кутия, която при Audi A6 е във два варианта - класически автомат и вариатор. Около половината предложения са със задвижване на четирите колела.

Що се касае до двигателите, изборът е огромен - както бензинови, така и дизели. Тяхната мощност варира от 170 к.с. при 2,0-литров дизелов до 320 к.с. при 4,2-литровото чудовище с V8 мотор.

За какво хвалят Audi A6?

Надеждност, салон, управляемост, шумоизолация и багажник - това са плюсовете, които собствениците най-често споменават

Petya Povkin: "За мен най-важното в един автомобил е комфортът, управляемостта, мощността и тишината в салона. Всичко това Audi A6 го притежава. Окачването е много здраво, смених само едни накрайници. Задните седалки са удобни, изобщо - това е кола за дълги пътувания".

Coch: "Навъртях още 100 000 км и вече пробегът е 350 00 км. Сменям маслото в скоростната кутия на всеки 30 000 км. Единствено алтернаторът ме подведе и се наложи да го сменя с нов. Акумулаторът все още е оригиналния, но вече започва да дава проблеми и му е време за замяна".

Сyril Stow: "На пътя това е кораб-ракета - комфортен и бърз автомобил, чиято шумоизолация е на високо ниво. Пътуваш в пълна тишина, чува се само музиката, която си пуснал. Моето A6 е с двигател 2.7 TDI, който дава минимален разход и все още не са му правени някакви ремонти. Независимото окачване също е супер".

За какво критикуват Audi A6?

Проходимост, трудна препродажба и окачване - това са основните минуси на седана

Vladimir: "Двигателят е 2,4-литров и не е никак надежден. В цилиндрите се появяват задирания, гълта много масло, а разходът на бензин е направя стряскащ. Обслужването не е евтино, явно по-старите коли са и по-качествени. Електрическите системи постоянно дават грешки и се налага да се прави честа диагностика".

Ildus: "Влюбен съм в марката и имам комби Audi A6. Обслужването е доста скъпо, като нова се отнася не само за маслото и филтрите, но и за останалите консумативи. Скоростната кутия - в случая вариатор, издава някакви странни шумове, когато поставиш лоста на неутрална позиция. Разходът на гориво е приличен, стига да не караш само в спортен режим".

Andrey Sr: "Безобразни къси светлини, просто нищо не си вижда. Много неудобни седалки. Лоша боя - от една драскотина плъзна ръжда по целия калник. Двигателят е много капризен и харчи доста гориво. При движение по лош път непрекъснато опира и добре, че има защита на картера. Обслужването също е прекалено скъпо".

BMW 5-Series

Общо-взето основният конкурент на BMW през годините винаги е бил Mercedes-Benz, докато Audi остава на второ място. Превъзходството над марката с 4 кръга в емблемата се усеща и при петото поколение на 5-Series (E60/E61), което е малко по-дълго от Audi A6 при идентично междуосие. Освен това моделът на BMW разполага и с по-мощни двигатели.

Както и при A6, така и 5-Series се предлага в най-различни комбинации и оборудване. Всеки от двигателите - от 2,0-литров дизел със 150 к.с. до 4,8-литров бензинов V8 с 387 к.с., може да бъде съчетан с автомат или механична скоростна кутия, а повечето версии са със задвижване на четирите колела.

За какво хвалят BMW 5-Series?

Надеждност, управляемост, динамика, качество на боята и интериор - това са главните достойнства на модела

Marina_yamalocenka: "Имах E60 от 2013 до 2016 година, като съм сменял единствено стартера и мотора на печката. Някои ще кажат, че тази кола не става за жена, но бъркат жестоко. Никога не съм затъвала в снега, но все пак карам внимателно. Масло на двигателя не е доливано, въпреки че той е на 200 000 км".

SebAstianB: "Вече три години съм собственик на BMW E60 530xl, като до момента съм сменил един маркуч на радиатора и един накрайник на предното окачване. Колата е много надеждна, като я сравнявам с BMW E39, което карах преди това. Шумоизолацията е на много по-високо ниво, а в оборудването влизат система за задвижване на четирите колела, проекционния дисплей на предното стъкло, акустичната система Logic7 със суббуфери под предните седалки, адаптивен ксенон и подгряване на волана. Колата е на 10 години, но е невероятна".

Dutch Alex: "Автомобилът е супер, за 4 години съм навъртял 100 000 км, като за това време съм сменил ключалката на багажника. Динамична, вместителна и много удобна кола. Моята е със задвижване на четирите колела, така че през зимата няма никакви проблеми. Двигателят, както всичко, което произвежда Bayerische Motoren Werke, е с високо качество. Масло между двете му смени не се долива, а разходът е 11 л/100 км в града и 8 л/100 км на дълъг път".

За какво критикуват BMW 5-Series?

Проходимост, дизайн, трудна препродажба и висок разход на гориво - от това се оплакват собствениците

Koalemus: "Преди това карах Audi A6 (C5), което смених с E60. Първоначално се чувствах странно, но с течение на времето разбрах, че съм направил грешка. Проблемите на този автомобил сякаш нямат край, а решаването им е скъпо. Разходът на гориво расте, пластмасата в салона е ужасна, ергономиката на седалките също. Заради задното предаване и лошо работещите електрони асистенти, карането през зимата е направо опасно и трябва да си носиш лопата в багажника".

Konstantin Donchenko: "Мога да правя сравнение с Mercedes, тъй като преди това карах E-Class. Динамиката е впечатляваща, управляемостта също не е по-лоша. Шумоизолацията при 5-Series е лоша, а като комфорт изобщо не може да се сравнява с Mercedes. Надеждността е отделна тема. При потегляне се скъсаха двете вериги на разпределителния вал и в сервиза изпаднаха в шок. Оказа се, че колата е с производствен дефект, но тъй като не е в гаранция, всичко по ремонта си платих сам. Това ще ми е последното BMW, връщам се на Mercedes".

Denis Afeya: "Като вървене и комфорт нямам никакви претенции, но не мога да кажа същото и са качеството. За пробег от 21 000 км - две сериозни повреди, отстранени по гаранция. И това е кола, която е произведена в Германия. Сега ме е страх да тръгна на път с нея, но пък и трудно мога да я продам".

fallback
  • #39
    Голф ( преди 2 години )
    БМВ- бърка маслото с водата. Ауди- два *** в едно
  • #38
    надалеч от тези ( преди 2 години )
    въпросното БМВ е мноого келява машина но в сравнение с това ауди си е направо надеждна. дори френска кола би била по здрава. ако толкова искате премиум - мерц, лексус ,даже и волво
  • #37
    Бай Хой ( преди 3 години )
    Имам bmw 530d е61-комбито. Много голяма вместимост, дизайнът ми харесва наистина много, с окачването нямам проблеми, само един носач сменявах ама си е моя вината реших да я пробвам почти веднага след като я взех на лекичък офроуд, не видях така една дупка и трябваше да викам репатрак. Както се вика: колкото по-проходима кола имаш, толкова повече време ще чакаш за помощ :)
  • #36
    Доко ( преди 3 години )
    Боко:"Карам Е класа 15годишна на 490хил км. Дизел малко гори, масло хич. Вярно, с най-малкия мотор 2.2 150к.с., ама е змей, евала. Свалих само оригинални части от нея до сега, защото италиянеца не сменя нищо, освен масло и филтри и то понякога. Впечатлен съм. Като покарам и другите премиуми, ще пиша. Край"
  • #35
    ufofree ( преди 3 години )
    Имам такова А6 , уникално е няма такава ракета на 300к няма проблем.
  • #34
    анонимен ( преди 3 години )
    Моделите са вече доста стари, рядко ще се срещне автомобил на под 400-500 000км. Това са бизнес седани за дълги пътувания, Е-клас третия в тази група пък в голямата си част е използван като такси и тука пристигат на над милион километра у нас. Естествено, че тоя преди вас им е взел живота и за това ги е продал, за да си ги блъскате в главите вие. Ако искате да разберете какво е действително да караш БМВ или Ауди си купете 2-3 годишни на под 100 000км. и ще разберете че са най-добрите коли.
  • #33
    Фен ( преди 3 години )
    Мерцедес точка
  • #32
    Хдгб ( преди 3 години )
    До номер 11 ...ами не случайно ги разследваха за картелно споразумение. Това кое е по-яко ауди,бмв или мерцедес е топ кръчмарски спор. Смисъл нулев.
  • #31
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Един познат има пасат на повече от 350 000км и ни с филтър, ни с катализатор е имал проблеми, но до работа и обратно врътка 100км , проблеми имате в бг дет разкарвате големи дизели в задръстванията за по 5-10км и зимата при , -10 ги съсипвате.
  • #30
    НАДИН ( преди 3 години )
    И двете ся идеални. Тежки имат и цветно - бакър алумин. Карайте ги в Нови Искър че като ви кажат да им смените катализатора или фап филтъра и ще съжалите че не са дачия сандеро.
fallback
Последни