fallback

Как новото масло може да съсипе двигателя

Опасността от сериозна повреда е най-голяма в летните месеци

Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.

Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.

Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.

Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.

Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.

fallback
  • #23
    Евгени ( преди 3 години )
    Празна статия, която нищо не дава.Пореден *** набор от наш умните думи.....
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    Петре Петре тая работа не е за тебе !!!
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Не обръщайте внимание на *** драсканици. Сменяйте си маслото на 15к а ако нямате финансови притеснения и на 10к и ДВГ то ви ще мърка. А ако нещо се преебе бъдете сигурни, че няма да е от това, че сте си сменяли маслото.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    И какво ни казва тази статия? Да караме със старото маало? Или даже може би без масло? Ей много прости писания напоследък.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Купувам си от утвърдени марки сменям на 15 хил.км и каквото сабя покаже
  • #18
    112 ( преди 3 години )
    Статия която само плаши и не казва нищо ...
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Много рядко има свестни статии, писани от друг автор (не от Пешо З.), които са приложими за България и са оригинални или поне стойностни. Но от тях дори печелят по-малко, отколкото от некадърните статии на килограм.
  • #16
    До Ацо ( преди 3 години )
    Какво уволнение? Не виждаш ли, че това им е бизнесът. Имат няколко теми, които въртят през няколко седмици. Едната водеща линия се базира на страха от скапването на двигателя на новите коли. Пише се неграмотна статия с абсурдни твърдения. Всеки влиза да прочете и отдолу обяснява, че са писани глупости. Всичко това са кликове и печелят стотинки. Други теми са разни спорове и пак се правят кликове. Статиите ги превеждат от руски или американски сайтове най-вече.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Пешо, каква изпускателна тръба, какви горещини? Мислиш, че това не е пресметнато ли? Че няма топлинен щит? Или че разликата между 22 градуса и 42 градуса температура на въздуха ще скапе масло, което е предвидено да работи на температура, която е по-висока от температурата на охлаждащата течност? Хайде стига свободни съчинения. Инженерите са го пресметнати, а ти първо завърши училище и тогава пиши мъдрости.
  • #14
    Ацо ( преди 3 години )
    Тоя пич си плаче за уволнение!
fallback
Последни