Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.
Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.
Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.
Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.
Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.