fallback

Volkswagen е лидер по иновации сред производителите

При отделните марки начело в класацията е Mercedes-Benz

Настоящата 2021 година все още е в разгара си, но това не попречи, концернът Volkswagen да бъде посочен като най-иновационният производител на електромобили в света.

За да бъде съставена класацията, германският център за автомобилна индустрия (CAM) е разгледал дейността на 30 световни компании, като са оценени 80 марки и отделни проекти, свързани с производство на автомобили и други машини с електрическо задвижване. Оценявани са както техническите решения, така и оборудването, с което те са постигнати, съобщава изданието Electrive.com.

Общият брой на тези решения е 645, като всяко от тях носи изгода за производствения процес, за развитието на технологиите и за самия клиент. При Volkswagen иновациите са 67, като 24 от тях се появяват за първи път в света. Така германският производител постига показател от 10,4%, което му позволява, както и през 2020 година, да остави зад себе си Tesla, GM и BMW.

Ако обаче тези иновации се разделят между отделни марки, а не производители, ситуацията е по-различна. В случая лидер е Mercedes-Benz, който получава индекс 133. Зад него се нареждат брандовете Tesla (индекс 93); BMW (88) и Audi (31).

Наличието на три германски марки в първата четворка показва силата на местната автомобилна индустрия. В Топ 10 попадат още 4 бранда на китайски компании - Arcfox (собственост на SAIC), Polestar (Geely), WAY (компания на Great Wall) и MIO, а също така южнокорейската Genesis (собственост на Hyundai) и шведската Volvo (собственост на Geely).

Любопитното е, че представянето на японските компании е доста скромно. Единствено брандовете Acura и Lexus могат да се похвалят с отделни иновации, докато при производителите Toyota е едва на 13-о място, докато Nissan дели 14-ото с Renault.

fallback
  • #15
    Оня ( преди 3 години )
    Toyota или електрически автомобил е оксиморон !
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо не са сложили Тойота при най-технологичните? Та те държат най-голям дял от пазара на електрически коли! На 10 продадени ел.Тойоти се пада 1 продадена Тесла и 0 продадени електрически Фолксвагена.
  • #13
    До 13 ( преди 3 години )
    Е точно това е де. И ти като и В статията се говори за брой на иновациите, като тази информация няма никаква практическа стойност. Toyota има най-много патенти за технологии за батерии и нито един електромобил. Tesla има сравнително малко патенти за батерии, но произвежда най-добрите електромобили в света и продава най-много от тях. Тоест ако говорим за иновации е хубаво да видим кои имат най-голямо приложение в реалността, а не са кухи бройки
  • #12
    До 12 ( преди 3 години )
    По-скоро немците са иновативни, защото все още успяват да убеждават такива с висок коефициент на интелигентност, като твоя, че един електромобил се зарежда с часове и денонощия за да измине 1000км, при положение, че скоростта на зареждане е над 1000 км за час. Тоест 1000 километра се зареждат за минути. Например ако тръгнеш с тесла модел 3, след 400 км ще ти се наложи да заредиш за десетина минути, а след още 200-300 километра още десетина минути и ще минеш 1000 км. с 20 мин. зареждане.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    до 4: Тойота купува допотопни технологии от БМВ, БМВ купуват модерни технологии от Тойота - горивни клетки, хибриди. Кой е по-технологичния в случая?Колкото до статията - абсолютна комедия - немски център за автомобилна индустрия раздал наградите на немски автомобилни производители ха-ха-ха-ха, само шарани като форумните вагонета могат да се хванат на подобна партенка.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми иновативни са. Успяха да си убедят населението, че не е важно да ти е удобно да си ползваш колата. Важното е да платиш 2 пъти по-скъпо, за да пътуваш 1000 км за 3 дни докато я чакаш да се зареди.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    ахахахаха, а тесла къде отиде? немска мъка, фалитише
  • #8
    Смех ( преди 3 години )
    само гермянците си ги хвялят обаче
  • #7
    До 2 ( преди 3 години )
    С тази маркировка по българските пътища как се държи "lane assist..." :)))))))
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Японците са лидери в това как да пестят пари от влагани материали и производства. Колите им са с 1-во, 2-ро и 3-то ниво на обаорудване и толкова
fallback
Последни