fallback

Volkswagen е лидер по иновации сред производителите

При отделните марки начело в класацията е Mercedes-Benz

Настоящата 2021 година все още е в разгара си, но това не попречи, концернът Volkswagen да бъде посочен като най-иновационният производител на електромобили в света.

За да бъде съставена класацията, германският център за автомобилна индустрия (CAM) е разгледал дейността на 30 световни компании, като са оценени 80 марки и отделни проекти, свързани с производство на автомобили и други машини с електрическо задвижване. Оценявани са както техническите решения, така и оборудването, с което те са постигнати, съобщава изданието Electrive.com.

Общият брой на тези решения е 645, като всяко от тях носи изгода за производствения процес, за развитието на технологиите и за самия клиент. При Volkswagen иновациите са 67, като 24 от тях се появяват за първи път в света. Така германският производител постига показател от 10,4%, което му позволява, както и през 2020 година, да остави зад себе си Tesla, GM и BMW.

Ако обаче тези иновации се разделят между отделни марки, а не производители, ситуацията е по-различна. В случая лидер е Mercedes-Benz, който получава индекс 133. Зад него се нареждат брандовете Tesla (индекс 93); BMW (88) и Audi (31).

Наличието на три германски марки в първата четворка показва силата на местната автомобилна индустрия. В Топ 10 попадат още 4 бранда на китайски компании - Arcfox (собственост на SAIC), Polestar (Geely), WAY (компания на Great Wall) и MIO, а също така южнокорейската Genesis (собственост на Hyundai) и шведската Volvo (собственост на Geely).

Любопитното е, че представянето на японските компании е доста скромно. Единствено брандовете Acura и Lexus могат да се похвалят с отделни иновации, докато при производителите Toyota е едва на 13-о място, докато Nissan дели 14-ото с Renault.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Глупости на търкалета,нали е НЕМСКА класация.ТОЙОТА обаче като цяло има най много патенти в автомобилния свят и то почти колкото всички останали автомобилни фирми
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    това за токът от въглища няма да спрете да го повтаряте, нали? а че има соларни панели от 1946 г. ви е все тая, да де ама светът се променя
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 22: Стига измислици. Първо никой не кара кола само до морето и второ - дори на дълъг път хибридите на Тойота харчат доста по-малко от нехибридните ДВГ, защото са с цикъл на Аткинсън, степен на експанзия 13:1 и дълги предавателни числа благодарение на електронното CVT. Все пак говорим за хибриди на Тойота, не за немските недоразумения. А един електромобил има реално около половината от емисиите на един хибрид, защото тока все още над 50% се прави от фосилни горива.
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    72% в норвегия са електрички, пък вие си пишете ама как не можело
  • #21
    До 21 ( преди 3 години )
    За никой не е тайна, че Тойота лобират СРЕЩУ електромобилите и плащат за ФАЛШИВИ "изследвания от учени". Хванаха ги на няколко пъти и вече даже не се крият. От една от най-големите и технологични компании, се превръщат в посмешище с тези действия. А доскоро бяха признати лидери с най-големия потенциал. Ти вярваш ли, че света ще мине на електрически автомобили с батерии съвсем скоро или чистите незареждаеми хибриди ще са бъдещето? Има ли Тойота бъдеще в свят на батерии, които отрича?
  • #20
    До 18 ( преди 3 години )
    Пълни глупости! За едно ходене до морето какви емисии ще спести един хибрид, като ще изхарчи повече гориво от чист бензинов двигател? Само за това ходене до морето, един чист електромобил ще спести повече емисии от поне 100 хибрида, които ще минат същите километри в града, където са им реалните ползи. Реална полза има от плъгин хибридите, но само ако ги зареждат. Колко плъгин хибрида са продали от Тойота? Колко каквито и да е хибрида продадоха за 2020? Тесла продадоха 500 000 броя.
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 20: Ваги, най-тровещия планетата концерн го сгащиха отдавна, и точно тази пропагандна партенка се опитва да го изкара най-иновативен. Никой с поне малко разум не би се хванал на подобен абсурд, но ти, разбира се, не спадаш към тази категория.
  • #18
    До 18 ( преди 3 години )
    Кои хибриди на Тойота? Които харчат повече бензин от БМВ М3? Гледай теста на Топ Гиър, Хибридите на Тойота може да харчат малко, когато са на място, но дадеш ли газчица, харчат повече бензин от спортен автомобил с голям двигател. Такава измама са тия хибриди на Тойота, че думи нямам. Нищо не са спестили на планетата а са я отровили 3-4 пъти повече от нормален ДВГ.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Те на тия с най-многото иновации колите им май са най-проблемни. Не са ги тествали напълно ама ги слагат в колите и после на хората им побеляват косите от проблеми.
  • #16
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 13: Практическата стойност не е само бройката продадени електромобили с батерии. Тойота продадоха към 18 милиона хибрида досега, Тесла дали стигнаха 2 милиона електромобила общо? 18 милиона хибрида са спестили на планетата в пъти повече СО2 емисии от 2 милиона електромобила. Това е практическа стойност. Освен това технологиите в Тойота са в голяма степен собствена разработка, докато основната технология на Тесла - батериите - е разработка на Панасоник.
fallback
Последни