fallback

Проблем: Skoda Enyaq се продавала по-добре от Volkswagen ID

Чехите печелят вътрешната конкуренция при електрическите модели според берлински аналитик

В германския концерн Volkswagen отдавна се тревожат, че дъщерната им марка Skoda може да бие по продажби компанията-майка. Но сега притесненията неочаквано се прехвърлят към сегмента на електромобилите, където Skoda Eniaq май ще се окаже по-търсена от Volkswagen ID.3 и ID.4.      Еniaq е забележимо по-евтин от германските си братовчеди, защото се прави в Млада Болеслав, а не в Цвикау       Трите модела са на една и съща платформа и с еднакви технологии, но се отличават като дизайн - Еniaq е доста по-традиционен, докато двата ID модела се стремят да се отличават от конвенционалните автомобили. Другата разлика е в цената - чешкият електромобил е с около 1600 евро по-евтин от ID.3 в Германия, и с над 3600 евро по-евтин от ID.4.

На ключовия пазар за електромобили - норвежкия - Eniaq е неизменно в Топ 3 след дебюта си през май, и изпреварва ID.4 по продажби. Норвегия се смята за най-показателния пазар за BEV модели не само заради рекордно високия им дял, но и защото там, за разлика от повечето страни в ЕС, няма директни субсидии за покупка на електрически коли.             Като цяло в Европа Eniaq е петият най-продаван електромобил през юни с 5870 бройки, по данни на германския аналитик Матиас Шмид. Пред него се нареждат Tesla Model 3, Renault Zoe, VW ID.3 и ID.4. Шмид обаче смята, че ако се извадят бройките от ID-моделите, регистрирани като служебни автомобили за служители на VW, както и колите в схемата за споделяне We Share, тогава чистите продажби на Eniaq са над тези и на двата електромобила на Volkswagen. Според него главната причина за това е цената.

Eniaq може да си позволи да бъде по-конкурентен, защото се прави не в Цвикау като двата ID модела, а в Млада Болеслав, при по-ниски производствени разходи.

fallback
  • #15
    Гост ( преди 3 години )
    С тия турбинирани бензинови на който трябва да им доливаш масло-мерси.Иначе новата Октавия изглежда страхотно.Карах тест драйв и ми се видя малко спъната.Доставка след 9 месеца.Поръчах Тойота хибрид въпреки че не ме кефи много дизайна.
  • #14
    Ьо 10 ( преди 3 години )
    Еха, някой вдянал що то Ковид 19....))))
  • #13
    Ха ха ( преди 3 години )
    Някой май се е пообъркал с волфсбургски леген ...няма лошо...пернишки изцепки
  • #12
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    Колко нелеп хумор има в съчетанието "рено ентусиаст"! Увредения с този прякор явно се чуства като прасе в локва сред тропащите, скърцащи и миришещи пластамаси на едноименното недоразумение, чиито "ентусиаст" е! )))))))))))))))))))))
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    То е очевадно и ID.3 и ID.4 колко са евтини и смешни като интериор. Освен това забиват като Уиндоус Виста нон-стоп, на бета тестерите честито, продължавайте да чакате ъпдейта който оправя проблемите.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Средната класа в Европа и Америка обеднява и затова четем статии, че дачия сандеро била най-продаваната автомобил, а шкодата се продава по-добре от vw.
  • #9
    Оня със Шкодата ( преди 3 години )
    Закупих Шкода на 20км...Сега е на 300 000..Не е пипана, освен задължителните смени и сервизи....Идете се думкайте от.....зад и си карайте "супер модерните" таралясници....
  • #8
    Стига глупости ( преди 3 години )
    Ти ако вярваш на тия стъкмистики за пред инвеститорите за продажбите ще си помислиш че всеки в Света кара шкода
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Пластмасови таралясници с дъска за гладене по средата на таблото!След 3-5 години или 100 х. км., като им минат гаранциите, какъв смях ще пада!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Много по-добре е от пластмасовите недоразумения, това важи не само за тази Шкода.
fallback
Последни