Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Има обаче доста съществени разлики под капака, където при продаваната само в Япония Altezza се намира четирицилиндров агрегат с атмосферно пълнене. Двулитровият му обем не внушава особен респект, но всъщност тук той си е точно на мястото. Защото става дума за една доработена версия на легендарния 3S-GE, със степен на сгъстяване 11.5:1. Резултатът е леко купе с пъргав, радостен мотор и задно предаване - универсална рецепта за чисто удоволствие от шофирането. А също нещо, което много трудно ще намерите на пазара през 2021 година.