Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
Екзотично звучащата Caldina е всъщност просто малко по-спортна комби версия на баналната Corolla. Никога не е напускала японския пазар, но за финалното й поколение Toyota създаде специален GT-Four вариант, със задвижване на четирите колела и доста мощен турбомотор (3S-GTE), предаващ въртящия си момент чрез централен диференциал с вискомуфа.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан: 2002-2007
Двигател: 4-цилиндров, турбо
Работен обем: 1998 куб. см
Мощност: 191 киловата
Въртящ момент: 324 Нм