Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
Ако никога не сте чували за ASL Garaiya, не се притеснявайте. Това е удивително рядка машина с доста заплетена история, абсолютно неизвестна отвъд границите на Япония.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан: 2003-2004
Двигател: 4-цилиндров
Работен обем: 1998 куб. см
Мощност: 140 киловата
Въртящ момент: 196 Нм
Началото е поставено с фалита на бутиковия японски автомобилен производител Tommykaira. Банкрутиралата компания е откупена от един голям автомобилен дилър - Autobacs Seven, който изведнъж решава, че иска да прави собствени коли.