Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
В средата на 90-те европейското поделение на Honda, базирано в Англия, създаде доста наточена спортна версия на Accord за подопечните си пазари. Японските инженери на компанията решиха да не останат по-назад и родиха тази кола, наречена Euro-R именно като намигване към колегите им в Суиндън.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан: 1997-2002
Двигател: 4-цилиндров
Работен обем: 2157 куб. см
Мощност: 164 киловата
Въртящ момент: 221 Нм
На практика това бе Civic Type R в елегантна четириврата опаковка. Колата получи върховата версия на H22A двигателя, способна да се развърта до 8000 об/мин, а освен това подсилена петстепенна ръчна трансмисия и фантастичен Torsen диференциал с ограничено приплъзване.