Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Състезателните серии с тази кола не оставят кой знае каква диря в историята, но в Nissan скоро осъзнават, че могат да продават спортния дребосък и на цивилни. И то в големи количества - в крайна сметка са произведени 10 000 бройки.
Двигателят MA09ERT използва компресор за ниските обороти, и турбо за високите. Получените в резултат 110 коня никак не са малко, като отчетете, че състезателната версия тежи само 620 кг, а "цивилната" - 750 кг. Колата има и диференциал с ограничено приплъзване.