Миналата пролет, луксозната марка на (тогавашните) PSA - DS, представи флагманския си седан DS 9. Машината, която в основата си е базирана на актуалното Peugeot 508, няколко месеца получи и плъг-ин хибридна версия с максимална мощност от 225 конски сили. Но още тогава, стана ясно, че се очаква още по-сериозен вариант на луксозния модел.
Сега, най-мощната модификация на DS 9 е факт и луксозния бранд пуска версия на флагмана си с техниката от Peugeot 508 PSE. Или казано иначе - 360 конски сили и два електромотора, осигуряващи 4х4 задвижване. Динамиката се постига благодарение на 1,6-литров турбобензинов мотор с 200 к.с. и 2 електромотора - един със 110 к.с. за предния мост и един със 113 за задния.
Производството на най-мощния DS 9 ще се осъществява по доста любопитен начин. Както може би знаете, марката е най-популярна в Китай и именно там се произвежда нейният флагман - в Шенжен. Така, бъдещият 4х4 модел слиза от поточните линии в Азия като версия с 225 конски сили, след което прекосява половината свят и акостира във Франция.
В завода в Поаси, седанът получава втория си електромотор, за да постигне максималната си мощност, 4х4 задвижване и финални настройки. Разбира се, нещата не са чак толкова прости, тъй като машината получава във Франция специфични настройки, както и променена спирачна система с 380-милиметрови дискове отпред.
Най-мощният DS9 E-Tense е с батерия с капацитет 11,9 kWh, която осигурява пробег само на електричество до 47 км, според комбинирания цикъл WLTP. Благодарение на емисиите на СО2 от 41 г/км, автомобилът ще се ползва с различни екологични и застрахователни "бонуси" във Франция и други западноевропейски държави. Базовата цена на новия топ модел е 65 000 евро или с около 10 000 над версията с 225 к.с.