fallback

Как се проверява DSG кутия на употребяван автомобил?

Тези процедури отнемат време, но пък спестяват доста пари

Автомобилите с роботизирана скоростна кутия на пазара втора ръка стават все повече. Този агрегат не е от най-надеждните, особено при употребявани превозни средства. Трябва ли купувачът да се притеснява от покупката на автомобила с DSG и на какво да обърне внимание при предварителния оглед, за да не се наложи скъп ремонт, разкриват експерти.

Ако колата е нова, там всичко е ясно. Съвременният "робот" с два съединителя би трябвало без проблем да изкара 80 000 - 100 000 км. Разбира се, стига автомобилът да бъде използван като състезателен болид. Покупката на употребявана машина с "роботизирана" кутия обаче може да излезе доста солено.

Обикновено причината за това е, че много автомобили се продават още при появата на първите проблеми с по-скъпите и сложни агрегати, сред които попада и роботизираната скоростна кутия. Никой не иска да плаща за нейния ремонт, които обикновено включва и замяна на основни детайли, а това допълнително покачва цената на услугата.

Затова задължително покупката на автомобил с такава скоростна кутия трябва да става след много внимателен преглед. Дори да ви я продава официален дилър, пак не е сигурно, че няма да попаднете на проблемен агрегат. Понякога майсторите в сервиза може да са се отнесли към диагностиката на кутия небрежно и това да не бъде забелязано при краткия тест-драйв.

Външен оглед

Първият етап, с който започва проверката на автомобил с DSG, е внимателен външен оглед. За целта автомобилът се вдига на подемник и внимателно се оглежда корпуса на трансмисията за увреждания или за следи от ремонт. Ако забележите, че корпусът е свалян или че херметизацията е нарушена, трябва да сте нащрек. Никой няма да се занимава със сериозен ремонт преди продажба.

Компютърна диагностика

Тази процедура ще "разкаже" много за кутия, тъй като нейният блок за управление (например, този на известната 7-степенна DQ200 на Volkswagen) фиксира голям брой параметри, благодарение на които може да се прецени, дали трансмисията ще служи вярно още дълго време или ще "умре" скоро. Освен това, може да се види, как и кога предишният собственик е обслужвал това DSG.

В блока на трансмисията се отчита общият километраж на скоростната кутия, така че първото нещо е да се отчете именно той. Ако пробегът е по-малък от този на приборния панел, значи основните компоненти са сменени, а това е добра новина. По-новите модификации на кутия са по-надеждни. Асо обаче километражите съвпадат и с проблеми с DSG-то не е имало, това не означава, че те ще бъдат избегнати за бъдеще.

След това трансмисията трябва да бъде проверена за евентуално прегряване на дисковете. Ако температурата поне на един от дисковете е била над 300 градуса, явно колата е подлагана на сериозни натоварвания. И е по-добре да се откажете от покупката.

Тест-драйв

След стартиране на двигателя с натиснат педал на спирачките започнете да местите селектора на скоростната кутия в различни положения. Ако кутията е изправна, то няма да почувствате нищо. При проблеми ще се появят придърпвания при самото превключване на предавките.

След това проведе автомобила в движение. Появата на придърпвания при смяна на скоростите означават проблем. В края на пробното пътуване е добре да се остави колата под наклон и след това да се потегли. Ако автомобилът подскочи назад, това е тревожен сигнал. Така не трябва да става.

Всички описани процедури отнемат доста време, но то в никакъв случай не е загубено. Автомобил не се купува често, а грешният избор почти винаги изисква харчене на още пари и няма как да обвинявате някой друг за него.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 4 месеца )
    моят "таралясник" е на 380 000 със 7-скоростно DSG никога не е сменяно масло и има само два леки проблема :1 . когато потегляш с леко натисната спирачка има леко придърпване 2 . когато превключва от D1 към D2 и D3 чувам щтраканена диагностика грешки няма , в порше бг вдигат рамене . някой с подобни проблеми ?
  • #17
    Пропов ( преди 3 години )
    Аз търся е46 на малко км. из Германия. Тия с автомат( DSG, SMG... или както там си ги кръщават) са с 30% по евтини при равни други показатели. Даже често имат и повечко екстри. Та тия кутии от първото поколение са тотален експеримент. При която и марка да ги гледате те така или иначе нито БМВ, нито ФВ, нито Мерц. си правят сами кутиите. Идват от ZF или Gertrag , или някой друг , но все от една мая са забъркани.
  • #16
    Томов ( преди 3 години )
    По-голяма тъпотия не бях чел, с толкова правописни грешки.Който си е загубил 5 минути да я пише, дано не е взел пари за това.
  • #15
    M. P ( преди 3 години )
    Има си оторизирани сервизи на 60 000км. смяна на масло и филтар и караш, няма грижи ДСГ 6.
  • #14
    Кирил ( преди 3 години )
    Спрете да пишете статии без да имате грам информация за това което пишете. Пълни глупости ред след ред. Аман от пълнеж на пространство...
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Първите DSG-та имаха проблеми!После ги оправиха!Безпроблемна кутия няма!Особено на тия автомобили, които се внасят в България, защото всеки от тях е поне на 350-400 хиляди километра!
  • #12
    Японеца ( преди 3 години )
    кене@@а на немското автомобилостроене е dsg!
  • #11
    Dsg ( преди 3 години )
    Има 2 вида dsg 6 степенна и 7 степенна. Работят по съвсем различен начин. Едната суха, другата мокра. Та за кое става въпрос?
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Моето DSG, придърпва при превключване от D на N и обратно, но това става при температури около -10С и незагрял автомобил/ск кутия. Това си го прави от първия ден. Смяната на маслото на кутията при мен е на 120к. Не знам до колко е вярна тази статия. Тия дето влизат на по 350к, със сигурност никой не се е занимавал да ги ремонтира
  • #9
    Даниел ( преди 3 години )
    Колкото и да се опитватеда оплюете кутията, имам я на голф 6 който е на 450 000 км без да е докосвана, само масло, имаме и ауди а3, което е на 350 000 и маслото даже не сме и сменили...... Ако на света имаше по добреизмислено нещо... То е перпетомобиле
fallback
Последни